UNI160 Spor Terminolojisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI160
Ders İsmi: Spor Terminolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. KÜBRA KARDEŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile beraber öğrenci spora özgü kavramlara spor terimlerine hakim olur. Spor branşları hakkında genel bilgi sahibi olur
Dersin İçeriği: Spora Özgü Kavramların Tanımı, Branşlara Hakimiyet

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Spor branşlarını tanımlama
2) Spor branş temel kavramlarını anlama
3) Spor diline hakimiyet.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Spor hakkında konuşma, Branşları tanıma Ders sunumlarını okumak.
2) Top Sporları , (Futbol, basketbol ,Rugby) Ders sunumlarını okumak.
3) Top Sporları ( Hentbol, voleybol, Kriket) Ders sunumlarını okumak.
4) Top Sporları ( Korfbol, Futsal, Amerikan Futbolu) Ders sunumlarını okumak.
5) Yelken, Sörf, Kitesurf, Yüzme, Su topu Ders sunumlarını okumak.
6) Sualtı rugbysi, Sualtı hokeyi, Su altı serbest dalış, monopalet Ders sunumlarını okumak.
7) Ödev değerlendirme Ders sunumlarını okumak.
8) Triatlon, bisiklet, maraton ,oryantiring jimnastik , eskrim,modern pentatlon Ders sunumlarını okumak.
9) Tenis, Badminton, Okçuluk, bocce, bowling, masa tenisi, atıcılık Ders sunumlarını okumak.
10) Karate, Tekvando, Boks, Güreş ,judo Ders sunumlarını okumak.
11) Vücut geliştirme, biniclik Ders sunumlarını okumak.
12) Kürek, Kano, atletizm Ders sunumlarını okumak.
13) Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling Ders sunumlarını okumak.
14) Kayak, Kroskayak, Snowboard, Buz pateni, Buz hokeyi, Curling Ders sunumlarını okumak.
15) Final Ders sunumlarını okumak.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları
Diğer Kaynaklar: Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar., H. Murat Şahin. Nobel yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar.
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır.
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir.
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir.
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir.
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir.
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir.
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir.
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir.
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 2
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 10 0 0
Uygulama 10 0 0
Ödevler 10 0 0
Ara Sınavlar 10 0 0
Final 10 0 0
Toplam İş Yükü 0