Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI155
Ders İsmi: Türk Anayasa Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MEHMET FATİH ÇINAR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi M.Fatih Çınar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Anayasa Hukuku dersinin amaçları: anayasa hukukunun kavramları ve anayasaların genel düzenleme alanları konusunda bilgi vermek, öğrencilerde anayasa hukuku temel bilgisi kazandırmaktadır. Bununla birlikte Türk Anayasacılık tarihini ve gelişim sürecini öğrenmesini temin etmektir. Anayasa literatürüne hakim hale gelen öğrenciye yürürlükte olan 1982 Türk Anayasasının belirlediği devlet, millet, cumhuriyet, demokrasi, egemenlik, insan hak ve özgürlükleri, hukukun üstünlüğü gibi temel ilkeleri kavramasını sağlamaktır. Ders kapsamında güncel anayasa konularına yorumlar getirilerek, anayasaya yargısına ilişkin pratik çalışmalar yapılarak konuların somutlaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında Anayasa hukukunun genel esasları ve temel kavramları Türk Anayasa Hukuku incelemelerine temel olacak seviyede anlatılmaktadır. Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri ve Türkiye Cumhuriyeti’nin günümüz anayasasına gelene değin kullandığı anayasaların temel özellikleri ve anayasa değişiklikleri Türk Anayasa tarihi bilgisi olarak ana hatlarıyla öğrenciye aktarılmaktadır. Günümüzde yürürlükte olan 1982 Anayasası tüm bölümleriyle özellikle yasama, yürütme ve yargı organlarının yapılanması ve fonksiyonları bağlamında incelenmektedir. Anayasa Mahkemesinin anayasaya uygunluk denetimi, bireysel başvurular ve ceza yargı yetkisi ders kapsamında işlenen konular arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anayasa hukukuna ilişkin temel kavramları öğrenmiş olacaklardır.
2) Yürürlükte olan 1982 Anayasasının kabul ettiği temel anayasal kavramları bileceklerdir.
3) Türk Anayasacılık tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklardır.
4) Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının işlevlerini ve üstünlüğünü kavramış olacaklardır.
5) Türk Anayasa yargısı konusunda ve okuduğu Anayasa Mahkemesi Kararlarını anlayacak seviyede, temel bilgiye sahip olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anayasa Kavramı, Anayasanın Kaynakları, Kurucu İktidar
2) Devlet Kavramı, Hükûmet Sistemleri
3) Egemenliğin Kaynağına ve Yapısına Göre Devlet Şekilleri
4) Demokrasi, Seçimler
5) Türk Anayasa Hukuku Tarihi (Osmanlı Dönemi)
6) Türk Anayasa Hukuku Tarihi (Cumhuriyet Dönemi)
7) 1982 Anayasasına Göre Devletin Temel Nitelikleri
8) Ara Sınav
9) 1982 Anayasasında düzenlenen Temel Haklar ve Ödevler
10) Yasama Organı (Türkiye Büyük Millet Meclisi)
11) Yürütme Organı (Cumhurbaşkanı; Yardımcısı ve Bakanlar Kurulu)
12) Yargı Organlarıı (Yüksek Mahkemeler ve Yargısal Kurumlar)
13) Anayasa Yargısı
14) Anayasada Değişiklikleri Yapılması Usulü
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Anayasa Mahkemesinin Ceza Yargı Yetkisi (5 ve 6.Bölümler)- (Nobel Akademik Yayınlar 2020 Dr.Öğr.Üyesi M.Fatih Çınar)

Türk Anayasa Hukuku (Ekin Yayınları - Kemal Gözler)
Diğer Kaynaklar: Ders Notları: Dr.Öğr.Üyesi M.Fatih ÇINAR

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 120