Dersin Amacı: |
Türk Anayasa Hukuku dersinin amaçları: anayasa hukukunun kavramları ve anayasaların genel düzenleme alanları konusunda bilgi vermek, öğrencilerde anayasa hukuku temel bilgisi kazandırmaktadır. Bununla birlikte Türk Anayasacılık tarihini ve gelişim sürecini öğrenmesini temin etmektir. Anayasa literatürüne hakim hale gelen öğrenciye yürürlükte olan 1982 Türk Anayasasının belirlediği devlet, millet, cumhuriyet, demokrasi, egemenlik, insan hak ve özgürlükleri, hukukun üstünlüğü gibi temel ilkeleri kavramasını sağlamaktır. Ders kapsamında güncel anayasa konularına yorumlar getirilerek, anayasaya yargısına ilişkin pratik çalışmalar yapılarak konuların somutlaştırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında Anayasa hukukunun genel esasları ve temel kavramları Türk Anayasa Hukuku incelemelerine temel olacak seviyede anlatılmaktadır. Osmanlı-Türk Anayasal gelişmeleri ve Türkiye Cumhuriyeti’nin günümüz anayasasına gelene değin kullandığı anayasaların temel özellikleri ve anayasa değişiklikleri Türk Anayasa tarihi bilgisi olarak ana hatlarıyla öğrenciye aktarılmaktadır. Günümüzde yürürlükte olan 1982 Anayasası tüm bölümleriyle özellikle yasama, yürütme ve yargı organlarının yapılanması ve fonksiyonları bağlamında incelenmektedir. Anayasa Mahkemesinin anayasaya uygunluk denetimi, bireysel başvurular ve ceza yargı yetkisi ders kapsamında işlenen konular arasındadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anayasa Kavramı, Anayasanın Kaynakları, Kurucu İktidar
|
|
2) |
Devlet Kavramı, Hükûmet Sistemleri |
|
3) |
Egemenliğin Kaynağına ve Yapısına Göre Devlet Şekilleri |
|
4) |
Demokrasi, Seçimler |
|
5) |
Türk Anayasa Hukuku Tarihi (Osmanlı Dönemi) |
|
6) |
Türk Anayasa Hukuku Tarihi (Cumhuriyet Dönemi) |
|
7) |
1982 Anayasasına Göre Devletin Temel Nitelikleri
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
1982 Anayasasında düzenlenen Temel Haklar ve Ödevler |
|
10) |
Yasama Organı (Türkiye Büyük Millet Meclisi) |
|
11) |
Yürütme Organı (Cumhurbaşkanı; Yardımcısı ve Bakanlar Kurulu) |
|
12) |
Yargı Organlarıı (Yüksek Mahkemeler ve Yargısal Kurumlar) |
|
13) |
Anayasa Yargısı |
|
14) |
Anayasada Değişiklikleri Yapılması Usulü |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
|
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
|
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
|
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
|
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
|
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|