Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI151
Ders İsmi: Introduction to Serious Gaming
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. IŞIK ATEŞ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Işık Ateş KIRAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin ana amacı, bilgisayar oyunlarının ne hakkında olduğu, öğretme/öğrenme alanında oyunların nasıl kullanılabileceği, oyunların oyuncuları nasıl etkilediği konusundaki tartışmaları beslemektir. Bu ders, öğrencilerin bilgisayar oyunlarının ve simülasyonların temel sorunlarını anlamalarına yardımcı olacak sağlam bir temel oluşturmalarına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği: This course provides a comprehensive introduction to basic concepts and definition of serious gaming. The following topics are covered: gamification, gamification and behavior, improving behavior through serious games and gamification, developing serious game design document, integrating learning theories into serious games.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ciddi oyunun tanımını, oyunlaştırmadan farklarını öğrenmek
2) Oyunlaştırmayı çevreleyen temel tanımları, kavramları ve teorileri öğrenmek.
3) Davranışın oyunlaştırmadan nasıl etkilenebileceğini öğrenmek.
4) Ciddi bir oyun tasarımının nasıl geliştirileceğini öğrenmek
5) Öğrenme teorilerinin ciddi oyun tasarımına nasıl uygulanacağını öğrenmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Giriş
2) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 1
3) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 2
4) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 3
5) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 4, Oyunlaştırma ve Davranış - Bölüm 1
6) Oyunlaştırma ve Davranış - Bölüm 2
7) Oyunlaştırma ve Davranış - Bölüm 3, Sistem Tasarımı
8) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi – Gereksinimler Şartnamesi
9) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi – Teknik Mimari
10) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi – Oyun Tasarımı Bölüm 1
11) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi - Oyun Tasarımı Bölüm 2
12) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi - Programlama, Varlık Kazanımı ve Geliştirme
13) Öğrenme Teorilerinin Bütünleştirilmesi Bölüm 1
14) Öğrenme Teorilerinin Bütünleştirilmesi Bölüm 2
15) Öğrenme Teorilerinin Bütünleştirilmesi Bölüm 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Bergeron, B. (2005). Developing serious games (game development series). Charles River Media, Inc.
• Brockmann, T., Zarnekow, R., Robra-Bissantz, S., Lattemann, C., Stieglitz, S. (2017). Gamification: Using Game Elements in Serious Contexts. In Progress (pp. 19-29). IS Springer.
• Dörner, R., Göbel, S., Effelsberg, W., Wiemeyer, J. (2016). Serious Games. Springer International Publishing.
• Michael, D. R., Chen, S. L. (2005). Serious games: Games that educate, train, and inform. Muska & Lipman/Premier-Trade.
• Loh, C. S., Sheng, Y., Ifenthaler, D. (2015). Serious games analytics. Edited by Christian Sebastian Loh, Yanyan Sheng, and Dirk Ifenthaler. Cham: Springer International Publishing. doi, 10, 978-3.
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 0 2 30
Proje 1 0 50 50
Ödevler 7 0 6 42
Toplam İş Yükü 122