Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI151
Ders İsmi: Introduction to Serious Gaming
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. IŞIK ATEŞ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Işık Ateş KIRAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin ana amacı, bilgisayar oyunlarının ne hakkında olduğu, öğretme/öğrenme alanında oyunların nasıl kullanılabileceği, oyunların oyuncuları nasıl etkilediği konusundaki tartışmaları beslemektir. Bu ders, öğrencilerin bilgisayar oyunlarının ve simülasyonların temel sorunlarını anlamalarına yardımcı olacak sağlam bir temel oluşturmalarına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği: This course provides a comprehensive introduction to basic concepts and definition of serious gaming. The following topics are covered: gamification, gamification and behavior, improving behavior through serious games and gamification, developing serious game design document, integrating learning theories into serious games.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ciddi oyunun tanımını, oyunlaştırmadan farklarını öğrenmek
2) Oyunlaştırmayı çevreleyen temel tanımları, kavramları ve teorileri öğrenmek.
3) Davranışın oyunlaştırmadan nasıl etkilenebileceğini öğrenmek.
4) Ciddi bir oyun tasarımının nasıl geliştirileceğini öğrenmek
5) Öğrenme teorilerinin ciddi oyun tasarımına nasıl uygulanacağını öğrenmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, Giriş
2) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 1
3) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 2
4) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 3
5) Oyunlaştırma Temeline Giriş ve Temel Teoriler - Bölüm 4, Oyunlaştırma ve Davranış - Bölüm 1
6) Oyunlaştırma ve Davranış - Bölüm 2
7) Oyunlaştırma ve Davranış - Bölüm 3, Sistem Tasarımı
8) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi – Gereksinimler Şartnamesi
9) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi – Teknik Mimari
10) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi – Oyun Tasarımı Bölüm 1
11) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi - Oyun Tasarımı Bölüm 2
12) Ciddi Oyun Tasarımı Belgesi - Programlama, Varlık Kazanımı ve Geliştirme
13) Öğrenme Teorilerinin Bütünleştirilmesi Bölüm 1
14) Öğrenme Teorilerinin Bütünleştirilmesi Bölüm 2
15) Öğrenme Teorilerinin Bütünleştirilmesi Bölüm 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Bergeron, B. (2005). Developing serious games (game development series). Charles River Media, Inc.
• Brockmann, T., Zarnekow, R., Robra-Bissantz, S., Lattemann, C., Stieglitz, S. (2017). Gamification: Using Game Elements in Serious Contexts. In Progress (pp. 19-29). IS Springer.
• Dörner, R., Göbel, S., Effelsberg, W., Wiemeyer, J. (2016). Serious Games. Springer International Publishing.
• Michael, D. R., Chen, S. L. (2005). Serious games: Games that educate, train, and inform. Muska & Lipman/Premier-Trade.
• Loh, C. S., Sheng, Y., Ifenthaler, D. (2015). Serious games analytics. Edited by Christian Sebastian Loh, Yanyan Sheng, and Dirk Ifenthaler. Cham: Springer International Publishing. doi, 10, 978-3.
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir.
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler.
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder.
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır.
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır.
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 0 2 30
Proje 1 0 50 50
Ödevler 7 0 6 42
Toplam İş Yükü 122