UNI147 Marka Yönetimi İstinye ÜniversitesiAkademik Programlar E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
E-Ticaret ve Pazarlama (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI147
Ders İsmi: Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİNÇER ATLI
Dersi Veren(ler): Cem Duran
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Marka Yönetimi dersinin amacı öğrencilere başarılı bir kurumsal marka oluşturma, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri öğrenme, pazarlama bakış açısıyla stratejik marka yönetim kararları verebilme yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste marka yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve marka
yönetim stratejileri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir.
2) Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek makaleler üzerinden tartışmalar yapılacaktır.
3) Derste aynı zamanda öğrencilerden bir marka konusu ile ilgili makale hazırlamaları istenecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Marka Nedir? Faydaları, İşlevleri
2) Marka Kavramının Tarihsel Gelişimi
3) Marka İmajı, Unsurları ve Çağrışımları
4) Marka Türleri
5) Marka Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Yönetimi
6) Marka Genişlemesi Stratejileri
7) Marka Genişlemesi Stratejileri
8) Ara Sınav
9) Marka Kimliği ve Konumlandırması
10) Marka İletişimi
11) Marka Denkliği
12) Marka Stratejileri: Konumlandırma, Algı Haritaları
13) Marka ile İlgili Yasal Düzenlemeler
14) Fikri Mülkiyet Hakları
15) Fikri Mülkiyet Hakları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi, Beta Kitap
Nurhan Babür Tosun, Brand Management, Beta Kitap
Diğer Kaynaklar: Konuyla ilgili bilimsel makaleler
Scientific articles on the subject

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) E ticaret ve pazarlama alanında temel kavramları anlama ve uygulama becerisine sahip olma
1) Mobil pazarlama, dijital medya pazarlama, sosyal medya kullanımı, dijital analiz ve ölçümleme gibi konularda detaylı teknik ve profesyonel uygulama becerisine sahip olma
2) Dijital çağın hızını yakalama ve bilgilerini güncel tutma yeteneğine sahip olma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ara Sınavlar 8 43
Final 8 48
Toplam İş Yükü 119