Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI147 | ||||
Ders İsmi: | Marka Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİNÇER ATLI | ||||
Dersi Veren(ler): | Cem Duran | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Marka Yönetimi dersinin amacı öğrencilere başarılı bir kurumsal marka oluşturma, marka yönetimi ile ilgili temel ilkeleri, stratejileri ve teknikleri öğrenme, pazarlama bakış açısıyla stratejik marka yönetim kararları verebilme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste marka yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve marka yönetim stratejileri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. 2) Ders kapsamında marka yönetimi süreci ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek makaleler üzerinden tartışmalar yapılacaktır. 3) Derste aynı zamanda öğrencilerden bir marka konusu ile ilgili makale hazırlamaları istenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Marka Nedir? Faydaları, İşlevleri | |
2) | Marka Kavramının Tarihsel Gelişimi | |
3) | Marka İmajı, Unsurları ve Çağrışımları | |
4) | Marka Türleri | |
5) | Marka Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Yönetimi | |
6) | Marka Genişlemesi Stratejileri | |
7) | Marka Genişlemesi Stratejileri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Marka Kimliği ve Konumlandırması | |
10) | Marka İletişimi | |
11) | Marka Denkliği | |
12) | Marka Stratejileri: Konumlandırma, Algı Haritaları | |
13) | Marka ile İlgili Yasal Düzenlemeler | |
14) | Fikri Mülkiyet Hakları | |
15) | Fikri Mülkiyet Hakları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Nurhan Babür Tosun, Marka Yönetimi, Beta Kitap Nurhan Babür Tosun, Brand Management, Beta Kitap |
Diğer Kaynaklar: | Konuyla ilgili bilimsel makaleler Scientific articles on the subject |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Ara Sınavlar | 8 | 43 |
Final | 8 | 48 |
Toplam İş Yükü | 119 |