UNI145 Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve Tanıtımİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Elektronik TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronik Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI145
Ders İsmi: Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BANU BİCAN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Dr. Banu Bican
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, halkla ilişkiler mesleğinin sağlık kurumlarındaki işlevi, hedef kitle ile kurum arasındaki çift yönlü iletişimin geliştirilmesindeki öneminin kavranması amacına yönelik hazırlanmıştır. Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin planlaması ve uygulanmasında kullanılan yöntemler, imaj ve kurumsal itibarların oluşturulmasındaki rolü, bu amaçla kullanılan iletişim araçlarının tanıtılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Halkla İlişkiler Ve Tanımın Tanımı, Amaçları, İşlevleri Ve Sağlık Kurumları İçin Önemi, Sağlık Kurumalarında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Disiplininin Gelişimine Yön Veren Olgular, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin Rolü Ve Önemi, Sağlık Kurumlarının Tanıma Ve Tanıtma Faaliyetlerinde İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları, Sponsorluk Faaliyetleri, Etkinlik Yönetimi, Meda ve Basın İlişkilerinin Geliştirilmesi, Kurumsal Yayıncılık, Lider İletişimi ve Lobicilik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla ilişkiler kavramını tanımlar.
2) Halkla ilişkilerin sağlık işletmelerinde konumunu ve işlevlerini açıklar
3) Halkla ilişkilerde iç ve dış hedef kitleyi ve sağlık kurumları için önemini açıklar
4) Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan teknikleri öğrenir.
5) Halkla ilişkiler stratejileri ve taktiklerini tanır ve uygular
6) Halkla ilişkiler çalışmalarında medyanın önemini tartışır
7) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla İlişkilerin Tanımı, Özellikleri, İşlevleri ve Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilere Giriş ALMS sistemine yüklenmiş konuya özel oluşturulmuş ders notları ve Ders kitabının ilk bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 1)
2) Halkla İlişkilerin Dünyada ve Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi, Sağlık Kurulumlarındaki Gelişim Süreci ALMS sistemine yüklenmiş ve konuya özel olarak oluşturulmuş ders notları ve ders kitabının 2. bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 2)
3) Halkla İlişkilerin Biriminin Sağlık Kurumlarında Örgütlenmesi, İşlevleri ve Uygulama Alanları ALMS sistemine yüklenen Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerin 'Değer Yaratma Kavramı' ile olan ilişkisini açıklayan video
4) Sağlık Kurumlarında Afetler ve Kriz Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü ALMS Sistemine yüklenen ve bir kamu hastanesinde örnek bir afet planlama masa başı tatbikatını içeren video
5) Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Hedef Kitle Belirleme, Planlama ALMS Sistemine yüklenmiş olan Anadolu Sağlık Merkezi ve Anadolu Efes Basketbol takımının Meme Kanseri Bilinçlendirme ayı kapsamında yaptıkları kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorlu projesi örneği
6) Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Uygulama, Değerlendirme
7) Örnek videolar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının tartışılması (Eat Like A Pro, Ontex ve ASM Meme Kanseri Örnekleri) Quiz Sınavı ALMS sistemine yüklenen 3 farklı video
8) Vize Sınavı
9) Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler ve Bileşenleri: Reklam, Etkinlik Yönetimi, Lobicilik Faaliyetleri, Sponsorluk Yönetimi, İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları) Ders Kitabından 22.,23.26,27,28. Bölümler
10) Kurumsal İletişim Ders kitabından 6. Bölüm
11) Ödev Sunumları 1. Grup
12) Ödev Sunumları 2. Grup
13) Pandemi Sürecinde Sağlık Kampanyalarının Analizi Ödev Sunumları 3. Grup ALMS sistemine yüklenen örnek videolar
14) Finale Yönelik Genel Tekrar ve Ödev Sunumları 4. Grup

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Filiz Balta Peltekoğlu (2007).Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları
Diğer Kaynaklar: Ayla Okay, Aydemir Okay (2015). Halkla ilişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları (Genişletilmiş 8. baskı). İstanbul, Der Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak.
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak.
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak.
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek.
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak.
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek.
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak.
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. 1
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. 3
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. 3
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. 3
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. 3
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek.
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek.
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. 3
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak.
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek.
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek.
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. 3
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. 2
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 1 10
Küçük Sınavlar 1 15
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 20
Toplam İş Yükü 130