Dersin Amacı: |
Bu ders, halkla ilişkiler mesleğinin sağlık kurumlarındaki işlevi, hedef kitle ile kurum arasındaki çift yönlü iletişimin geliştirilmesindeki öneminin kavranması amacına yönelik hazırlanmıştır. Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin planlaması ve uygulanmasında kullanılan yöntemler, imaj ve kurumsal itibarların oluşturulmasındaki rolü, bu amaçla kullanılan iletişim araçlarının tanıtılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Halkla İlişkiler Ve Tanımın Tanımı, Amaçları, İşlevleri Ve Sağlık Kurumları İçin Önemi, Sağlık Kurumalarında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Disiplininin Gelişimine Yön Veren Olgular, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin Rolü Ve Önemi, Sağlık Kurumlarının Tanıma Ve Tanıtma Faaliyetlerinde İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları, Sponsorluk Faaliyetleri, Etkinlik Yönetimi, Meda ve Basın İlişkilerinin Geliştirilmesi, Kurumsal Yayıncılık, Lider İletişimi ve Lobicilik
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla İlişkilerin Tanımı, Özellikleri, İşlevleri ve Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilere Giriş |
ALMS sistemine yüklenmiş konuya özel oluşturulmuş ders notları ve Ders kitabının ilk bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 1) |
2) |
Halkla İlişkilerin Dünyada ve Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi,
Sağlık Kurulumlarındaki Gelişim Süreci
|
ALMS sistemine yüklenmiş ve konuya özel olarak oluşturulmuş ders notları ve ders kitabının 2. bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 2) |
3) |
Halkla İlişkilerin Biriminin Sağlık Kurumlarında Örgütlenmesi, İşlevleri ve Uygulama Alanları |
ALMS sistemine yüklenen Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerin 'Değer Yaratma Kavramı' ile olan ilişkisini açıklayan video |
4) |
Sağlık Kurumlarında Afetler ve Kriz Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü |
ALMS Sistemine yüklenen ve bir kamu hastanesinde örnek bir afet planlama masa başı tatbikatını içeren video |
5) |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Hedef Kitle Belirleme, Planlama |
ALMS Sistemine yüklenmiş olan Anadolu Sağlık Merkezi ve Anadolu Efes Basketbol takımının Meme Kanseri Bilinçlendirme ayı kapsamında yaptıkları kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorlu projesi örneği |
6) |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Uygulama, Değerlendirme |
|
7) |
Örnek videolar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının tartışılması (Eat Like A Pro, Ontex ve ASM Meme Kanseri Örnekleri)
Quiz Sınavı
|
ALMS sistemine yüklenen 3 farklı video
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler ve Bileşenleri: Reklam, Etkinlik Yönetimi, Lobicilik Faaliyetleri, Sponsorluk Yönetimi, İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları) |
Ders Kitabından 22.,23.26,27,28. Bölümler |
10) |
Kurumsal İletişim |
Ders kitabından 6. Bölüm |
11) |
Ödev Sunumları 1. Grup |
|
12) |
Ödev Sunumları 2. Grup |
|
13) |
Pandemi Sürecinde Sağlık Kampanyalarının Analizi
Ödev Sunumları 3. Grup
|
ALMS sistemine yüklenen örnek videolar |
14) |
Finale Yönelik Genel Tekrar ve
Ödev Sunumları 4. Grup
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği özgün kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile ekipmanları kullanarak dil ve konuşma bozukluklarını önlemek, değerlendirmek, tanılamak, ayırıcı tanı koymak için terapi programları hazırlar ve uygular. Gerektiği durumlarda süreci ve uygulamayı değiştirir veya sonlandırır. |
|
1) |
-Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
|
3) |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. |
|
4) |
Mesleğin tarihi gelişimi ve edindiği bilgi ve becerileri dil ve konuşma bozuklukları alanında meslek etiği prensipleri doğrultusunda uygulamaya geçirir. |
|
5) |
Mesleki gelişim ve öğrenme ilkelerini, iletişim ve sosyal becerileri mesleğini gerçekleştirdiği çalışma alanlarında uygular. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında edindiği bilgi, beceri ve problem çözme yeteneklerini interdisipliner, multidisipliner ve transdisipliner olarak kullanır. |
|
7) |
Dil ve konuşma terapisi ile ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olma; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilme; verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
|
8) |
Dil ve konuşma terapisi alanında teknolojik araç ve gereçleri kullanarak araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. |
|
9) |
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. |
|
10) |
Dil ve konuşma bozuklukları bilgileri ile kendi uygulamalarını bütünleştirir, gerçekleştirir ve meslek elemanları ile paylaşır. |
|
11) |
Bilgi teknolojilerini ve ders malzemelerini öğretme-öğrenme sürecinde bireysel ya da grup içinde sorumluluk alarak etkili olarak kullanır, çözüm üretir, yaşam boyu araştırma ve öğrenme alışkanlığı kazanır. |
|
12) |
Bilimsel kaynakları, yasal düzenlemeleri ve ilgili bilgi teknolojilerini kullanarak güncel bilgiye ulaşır; teorik ve/veya pratik araştırma yapar, alanındaki projelerde araştırmacı olarak yer alır, bulgularını sözlü ve yazılı olarak rapor halinde ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sunar ve/veya yayınlar. |
|
13) |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak bilginin doğasını, kaynağını, sınırlarını, doğruluğunu, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir ve yorumlar. |
|
14) |
Bireysel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların günlük aktivite, rol ve katılma etkilerini göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|