Dersin Amacı: |
Bu ders, halkla ilişkiler mesleğinin sağlık kurumlarındaki işlevi, hedef kitle ile kurum arasındaki çift yönlü iletişimin geliştirilmesindeki öneminin kavranması amacına yönelik hazırlanmıştır. Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin planlaması ve uygulanmasında kullanılan yöntemler, imaj ve kurumsal itibarların oluşturulmasındaki rolü, bu amaçla kullanılan iletişim araçlarının tanıtılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Halkla İlişkiler Ve Tanımın Tanımı, Amaçları, İşlevleri Ve Sağlık Kurumları İçin Önemi, Sağlık Kurumalarında Halkla İlişkiler ve Tanıtım Disiplininin Gelişimine Yön Veren Olgular, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkilerin Rolü Ve Önemi, Sağlık Kurumlarının Tanıma Ve Tanıtma Faaliyetlerinde İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları, Sponsorluk Faaliyetleri, Etkinlik Yönetimi, Meda ve Basın İlişkilerinin Geliştirilmesi, Kurumsal Yayıncılık, Lider İletişimi ve Lobicilik
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla İlişkilerin Tanımı, Özellikleri, İşlevleri ve Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilere Giriş |
ALMS sistemine yüklenmiş konuya özel oluşturulmuş ders notları ve Ders kitabının ilk bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 1) |
2) |
Halkla İlişkilerin Dünyada ve Türkiye’deki Tarihsel Gelişimi,
Sağlık Kurulumlarındaki Gelişim Süreci
|
ALMS sistemine yüklenmiş ve konuya özel olarak oluşturulmuş ders notları ve ders kitabının 2. bölümü (FBP Halkla İlişkiler Nedir? Bölüm 2) |
3) |
Halkla İlişkilerin Biriminin Sağlık Kurumlarında Örgütlenmesi, İşlevleri ve Uygulama Alanları |
ALMS sistemine yüklenen Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerin 'Değer Yaratma Kavramı' ile olan ilişkisini açıklayan video |
4) |
Sağlık Kurumlarında Afetler ve Kriz Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü |
ALMS Sistemine yüklenen ve bir kamu hastanesinde örnek bir afet planlama masa başı tatbikatını içeren video |
5) |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Hedef Kitle Belirleme, Planlama |
ALMS Sistemine yüklenmiş olan Anadolu Sağlık Merkezi ve Anadolu Efes Basketbol takımının Meme Kanseri Bilinçlendirme ayı kapsamında yaptıkları kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorlu projesi örneği |
6) |
Halkla İlişkiler Kampanyaları ve İletişim Stratejisi Oluşturma / Uygulama, Değerlendirme |
|
7) |
Örnek videolar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının tartışılması (Eat Like A Pro, Ontex ve ASM Meme Kanseri Örnekleri)
Quiz Sınavı
|
ALMS sistemine yüklenen 3 farklı video
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler ve Bileşenleri: Reklam, Etkinlik Yönetimi, Lobicilik Faaliyetleri, Sponsorluk Yönetimi, İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmaları) |
Ders Kitabından 22.,23.26,27,28. Bölümler |
10) |
Kurumsal İletişim |
Ders kitabından 6. Bölüm |
11) |
Ödev Sunumları 1. Grup |
|
12) |
Ödev Sunumları 2. Grup |
|
13) |
Pandemi Sürecinde Sağlık Kampanyalarının Analizi
Ödev Sunumları 3. Grup
|
ALMS sistemine yüklenen örnek videolar |
14) |
Finale Yönelik Genel Tekrar ve
Ödev Sunumları 4. Grup
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. |
3 |
2) |
Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. |
3 |
3) |
Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. |
3 |
4) |
Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. |
3 |
5) |
Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. |
3 |
6) |
Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. |
3 |
7) |
Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. |
3 |
8) |
Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. |
3 |
9) |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. |
2 |
10) |
Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. |
2 |