Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI142
Ders İsmi: Reklam ve Tüketim
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYBİKE SERTTAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Aybike Serttaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencinin küreselleşme, kapitalizm, metalaşma, yabancılaşma,
tüketim konularında, temel kuramlara ve yazarlara atıf yaparak tartışabilme yetkinliğinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Küreselleşme, kapitalizm, metalaşma, yabancılaşma,
tüketim toplumu ve reklamcılık

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketim toplumu kapsamında reklamları analiz eder.
2) Yabancılaşma ve pazarlama iletişimi arasında bağlantı kurar.
3) Yaratıcı yıkımı tanımlar ve markaları bu konuda değerlendirebilir.
4) Tüketim ve statü ilişkisini açıklar.
5) Materyalizm ve tüketim toplumunu arasındaki bağı anlatır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders hakkında bilgi, film ve kitap önerileri
1) Hedonizm
2) Reklamın tarihi, geçmişten günümüze değişen reklamcılık yaklaşımları
3) Reklamın işlevleri
4) Yaratıcı yıkım ve siyah kuğu üzerine tartışmalar
5) Tüketim teorileri
6) Fordizm ve Taylorizm
7) Metalaşma, şeyleşme, yabancılaşma
8) Vize çalışmaları
9) Reklamlarda Etik Sorunlar
10) Konformizm
11) Sinemada tüketim toplumu eleştirileri
12) Sinemada tüketim toplumu eleştirileri/ 2
13) Tüketim toplumu tartışmaları
14) Tüketim toplumu tartışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Daron Acemoğlu -- James Robinson, Ulusların Düşüşü
Robert Bocock, Tüketim
Diğer Kaynaklar: Aybike Serttaş, Reklam Temel Kavramlar Teknik Bilgiler Örnekler
Aybike Serttaş – Recep Yılmaz, Reklamcılığın Anahtar Kavramları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 1
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 2
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 2
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 2
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 1
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 2
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 2
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 2
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 1
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 1
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 2
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 2
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 3 15 2 51
Toplam İş Yükü 117