UNI138 Disiplinlerarası Sağlık Okuryazarlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI138
Ders İsmi: Disiplinlerarası Sağlık Okuryazarlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İNCİ KAYIN
Dersi Veren(ler): Doç Dr İnci Kayın
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Sağlık alanında sağlık profesyonellerinin interdisipliner
çalışması gerekir. Dersin amacı, sağlık okuryazarlık kavramının önemini kavramış, insan ve toplum sağlığının korunması için sağlık okuryazarlığı prensiplerine bağlı olarak kanıta dayalı farkındalık yaratan ve sağlık uygulamaları yapan, takım çalışmasına yatkın sağlık profesyonelleri yetiştirmektir.

Dersin İçeriği: Sağlık okuryazarlığı kavramının temel ilkeleri, kişisel sağlık, toplum sağlığı ile sağlık okuryazarlığının ilişkisi, interdisipliner çalışma, sağlık iletişimi, farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının önemi, kurumsal sağlık okuryazarlığı, sağlıkta kanıta dayalı bilgi uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını tartışır.
2) Öğrenci sağlık okuryazarlığının değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur.
3) Öğrenci sağlık okuryazarlığı konusunda alanının sorumluluğunu analiz eder.
4) Öğrenci sağlık iletişimini önemini kavrar .
5) Öğrenci farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının bağlantısını kurar.
6) Öğrenci kurumsal sağlık okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi olur
7) Öğrenci kurumsal sağlık okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi olur
8) Öğrenci seçilmiş toplum sağlığı problemlerinde kanıta dayalı bilgiyi araştırır ve paylaşır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Okuryazarlığına Giriş
1)
2) Düşük sağlık okuryazarlığının sonuçları ve sağlık okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi
3) Sağlık İletişimi ve Sağlık Okuryazatlığı
4) Kurumsal Sağlık Okuryazarlığı
5) Yaşlılar İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi
6) Çocuklar İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi
7) Ergenler İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi
8) Ara Dönem Ödevi
9) Deri Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı
10) Göz sağlığı ve sağlık okuryazarlığı
11) Ağız diş sağlığı ve sağlık okuryazarlığı
12) Sigara bağımlılığı ve sağlık okuryazarlığı
13) Kilo kontrolü ve Sağlık Okuryazarığı
14) Kronik hastalıklar ve sağlık okuryazarlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı mevcut değildir. / Course book not available
Diğer Kaynaklar: Ders Notları /Lecture notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 1 2 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 0 2 14
Ödevler 6 1 6
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 129