Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI138 | ||||
Ders İsmi: | Disiplinlerarası Sağlık Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İNCİ KAYIN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç Dr İnci Kayın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Sağlık alanında sağlık profesyonellerinin interdisipliner çalışması gerekir. Dersin amacı, sağlık okuryazarlık kavramının önemini kavramış, insan ve toplum sağlığının korunması için sağlık okuryazarlığı prensiplerine bağlı olarak kanıta dayalı farkındalık yaratan ve sağlık uygulamaları yapan, takım çalışmasına yatkın sağlık profesyonelleri yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Sağlık okuryazarlığı kavramının temel ilkeleri, kişisel sağlık, toplum sağlığı ile sağlık okuryazarlığının ilişkisi, interdisipliner çalışma, sağlık iletişimi, farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının önemi, kurumsal sağlık okuryazarlığı, sağlıkta kanıta dayalı bilgi uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını tartışır. 2) Öğrenci sağlık okuryazarlığının değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur. 3) Öğrenci sağlık okuryazarlığı konusunda alanının sorumluluğunu analiz eder. 4) Öğrenci sağlık iletişimini önemini kavrar . 5) Öğrenci farklı yaş grupları için sağlık okuryazarlığının bağlantısını kurar. 6) Öğrenci kurumsal sağlık okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi olur 7) Öğrenci kurumsal sağlık okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi olur 8) Öğrenci seçilmiş toplum sağlığı problemlerinde kanıta dayalı bilgiyi araştırır ve paylaşır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Okuryazarlığına Giriş | |
1) | ||
2) | Düşük sağlık okuryazarlığının sonuçları ve sağlık okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi | |
3) | Sağlık İletişimi ve Sağlık Okuryazatlığı | |
4) | Kurumsal Sağlık Okuryazarlığı | |
5) | Yaşlılar İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi | |
6) | Çocuklar İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi | |
7) | Ergenler İçin Sağlık Okuryazarlığının Önemi | |
8) | Ara Dönem Ödevi | |
9) | Deri Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı | |
10) | Göz sağlığı ve sağlık okuryazarlığı | |
11) | Ağız diş sağlığı ve sağlık okuryazarlığı | |
12) | Sigara bağımlılığı ve sağlık okuryazarlığı | |
13) | Kilo kontrolü ve Sağlık Okuryazarığı | |
14) | Kronik hastalıklar ve sağlık okuryazarlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kitabı mevcut değildir. / Course book not available |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları /Lecture notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 1 | 2 | 39 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 0 | 2 | 14 | |||
Ödevler | 6 | 1 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 129 |