Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS404
Ders İsmi: Lisans Derecesi Projesi 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Şebnem Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yönetim bilişim sistemleri alanı ile ilgili olmak koşulu ile belirlenmiş ve literatürü tamamlanmış bir araştırma probleminin uygulama aşamasına ait süreçlerinin nasıl yürütülmesi gerektiğini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Uygulama aşamasında dikkat edilmesi gerekenler, yöntemsel hatalar, yazılım geliştirme yaşam döngüsü, sistem geliştirme yaşam döngüsü, WBS, PERT, GANTT, proje yönetim ve izleme araçları, veri analizinde süreçler ve standartlar (KDD, Semma, CRIPS-DM), Araştırma Etiği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bilgi ve bilim arasındaki farkları bilir
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler bilimsel araştırmanın bileşenlerini tanımlar.
3) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler ilgili literatüre nasıl erişebileceğini bilir.
4) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir araştırma problemi oluşturur.
5) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir araştırma probleminin çözümünde kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanını seçer ve uygular.
6) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bir araştırma sürecine yönelik en az bir teknolojiyi kullanır.
7) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler bilimsel araştırmada etik ve etik dışılık arasındaki farkı bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş – Temel Kavramlar- Bütün Bir Döneme Öğrenilecek İçerikler ve Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri Bağlamında Bakış
2) Literatürü tamamlanmış çalışmaların uygulama planları öneri sunumları
3) Literatürü tamamlanmış çalışmaların uygulama planları öneri sunumları
4) Uygulama süreçlerindeki ortak hatalar ve yanılgılar
5) Uygulama süreci: Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü
6) Uygulama süreci: Yazılım Geliştirmede Metodolojiler ve Uygulanması
7) Uygulama süreci: Veri Analizinde Süreç Yönetimi-KDD, SEMMA, CRIPS-DM
8) Uygulama Sürecinde Zaman Yönetimi
9) Bitirme Projesini sunmada doğru/güvenilir yapıların tespit edilmesi
10) Bitirme Projesi Uygulama Süreçleri Beta Versiyon Sunumları ve Değerlendirme
11) Bitirme Projesi Uygulama Süreçleri Beta Versiyon Sunumları ve Değerlendirme
12) Bitirme Projesi Sunumları- İnceleme ve Değerlendirme
13) Bitirme Projesi Sunumları- İnceleme ve Değerlendirme
14) Distruptive Kavramlar
15) Distruptive Kavramlar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources.
Diğer Kaynaklar: Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 3 3 3 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3 3 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3 3 3 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 2 1 1 1 1 1 1
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2 2 2 2 2 2 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 2 2 2 2 2 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 2 2 2 2 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 1 1 1 1 1 1 1
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 1 1 1 1 1 1 1
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 3 3 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 1 28
Uygulama 14 1 3 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Final 1 15 1 16
Toplam İş Yükü 139