Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrenciye hem Kurumsal Kaynak Planlama Sistemlerinin (ERP'ler) bir organizasyonda oynadığı rol, hem de Bilgi Sistemleri (IS) işlevini yönetme gibi zorlu bir görev hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Dönem boyunca, öğrenciye SAP ECC sistemini kullanarak birçok gerçek hayattaki iş durumu üzerinde çalışma ve farklı iş süreçleri arasındaki etkileşimi keşfetme fırsatı veren ev ödevleri verilecektir. SAP, bir şirketin operasyonunun her yönünü entegre etmek için tasarlanmış, dünyanın önde gelen Kurumsal yazılım sağlayıcısıdır. ERP'lerin sınıf içi tartışmaları ile birlikte uygulamalı alıştırmalar, öğrenciyi pazardaki rekabet üstünlüğünü korumak için teknolojiyi kullanmak isteyen işletmeler tarafından aranan bilgilerle hazırlayacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrenciye hem Kurumsal Kaynak Planlama Sistemlerinin (ERP'ler) bir organizasyonda oynadığı rol, hem de Bilgi Sistemleri (IS) işlevini yönetme gibi zorlu bir görev hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak için tasarlanmıştır. Dönem boyunca, öğrenciye SAP ECC sistemini kullanarak birçok gerçek hayattaki iş durumu üzerinde çalışma ve farklı iş süreçleri arasındaki etkileşimi keşfetme fırsatı veren ev ödevleri verilecektir. SAP, bir şirketin operasyonunun her yönünü entegre etmek için tasarlanmış, dünyanın önde gelen Kurumsal yazılım sağlayıcısıdır. ERP'lerin sınıf içi tartışmaları ile birlikte uygulamalı alıştırmalar, öğrenciyi pazardaki rekabet üstünlüğünü korumak için teknolojiyi kullanmak isteyen işletmeler tarafından aranan bilgilerle hazırlayacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Veritabanı uygulamalarının tartışılması
• İş işlevi ve iş süreci karşılaştırması
• Kurumsal Kaynak Planlamasına (ERP) Giriş |
|
2) |
• Satış ve gerçekleştirme döngüsü
• Ana Veriler ve ERP sistemlerindeki rolü |
|
3) |
• Satış bilgilerini, üretim gereksinimlerini, satış tahminini kullanarak hammadde gereksinimlerinin tahmini
• Hammadde temini
• Satıcılar ve fiyatlandırma koşulları |
|
4) |
• Bir üretim planı oluşturmak (tahmin vb.)
• MRP – Malzeme ihtiyaç planlaması
• Bağımsız ve bağımlı malzeme gereksinimleri |
|
5) |
• Genel kabul görmüş muhasebe ilkelerini anlama: GAAP
• Finansal Muhasebenin temelleri – Bilanço, Kâr ve Zarar Tablosu |
|
6) |
• ERP Simülasyon Oyununun Hedefleri
• Oyun açıklaması |
|
7) |
• Giriş oyunu
• Oyundaki verileri analiz etme |
|
8) |
• Genişletilmiş ERPSim yarışması |
|
9) |
• Piyasa dalgalanırken simülasyon oyununu gerçek zamanlı olarak oynama |
|
10) |
• ERPSim yarışması |
|
11) |
• Tüm oyunun/pazarın analizi |
|
12) |
• Bir üretim sürecini yürütmek |
|
13) |
• Envanter ve ürün hareketi |
|
14) |
• Yönlendirme ve iş merkezleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. |
2 |
2) |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. |
2 |
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. |
2 |
4) |
Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. |
2 |
5) |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. |
3 |
6) |
Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. |
3 |
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
|
3 |
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
3 |
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. |
2 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
2 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |