Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS208
Ders İsmi: Profesyonel Çalışma 1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEBNEM ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Şebnem Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yönetim bilişim sistemleri alanı ile ilgili olmak koşulu bir şirket/start-up/bütçesi bulunan bir projede belli bir pozisyonda görev almanın getirdiği zorluklara ve süreçlere dair YBS’de temel istihdam alanları ve gerekli becerilerin neler olduğunu öğretmektir.
Dersin İçeriği: YBS’de İstihdam, YBS’de Frelancer, YBS’de Start-up, trans disipliner yaklaşımın istihdamdaki etkisi, Ağ etkisi ve istihdam, iş başvuru ve network ortamları (Linkedin, Glassdoor, Upwork, Indeed vb), İnovasyon, Sürdürülebilirlik Etkileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; YBS bölümünün sektördeki iş olanaklarını bilir
2) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler YBS bölümünün sektördeki iş olanaklarına nasıl erişebileceğini açıklar
3) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler YBS bölümünün sektördeki iş olanakları bakımından sahip olabileceği pozisyon alternatiflerini tanımlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş – Temel Kavramlar- Bütün Bir Döneme Öğrenilecek İçerikler ve Ölçme Değerlendirme Faaliyetleri Bağlamında Bakış
2) İş Dünyası, Start-uplar ve Projelerin Çehrelerindeki Değişimler
3) İş Dünyası, Start-uplar ve Projelerin Çehrelerindeki Değişimler
4) YBS bölümü ve Sektör-Şirket İlişkisi
5) YBS bölümü ve Freelancer olarak çalışmak
6) YBS bölümü ve Start-uplar
7) İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Etkisi
8) Ağ etkisi ve networking
9) Grandler, Destekler, Start-up Programları
10) İş Yeri/Start-up/Bütçesi Bulunan Projelere başvuru sürecinde karşılaşılan Sorunlara Dair Sunumlar ve Gelecek Dönem planları
11) İş Yeri/Start-up/Bütçesi Bulunan Projelere başvuru sürecinde karşılaşılan Sorunlara Dair Sunumlar ve Gelecek Dönem planları
12) İş Dünyası Tüyoları
13) Geleceğin İş Dünyası
14) Distruptive Kavramlar
15) Distruptive Kavramlar
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources.
Diğer Kaynaklar: • The Effective Executive: The Definitive Guide to Getting the Right Things Done (1966) by Peter F. Drucker
• Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World (2016) by Cal Newport
• Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity (2001) by David Allen
• Great by Choice: Uncertainty, Chaos, and Luck—Why Some Thrive Despite Them All (2011) by Jim Collins
• Ignore Everybody: and 39 Other Keys to Creativity. Hugh MacLeod, 2009
• The Wisdom of Failure: How to Learn the Tough Leadership Lessons Without Paying the Price. Laurence G. Weinzimmer and Jim McConoughey, 2012
• 'The Start-up of You' by Reid Hoffman and Ben Casnocha

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3 3 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3 3 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3 3 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3 3 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2 2 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 2 2 2
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3 3 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3 3 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 2
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 2
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 1
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 1
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 1 11
Final 1 10 1 11
Toplam İş Yükü 64