Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIS204 | ||||
Ders İsmi: | Yapısal Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. HASAN UFUK GÖKÇE | ||||
Dersi Veren(ler): | Hasan Ufuk Gökçe | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenci, teorik sınıf dersleri ve pratik laboratuvar deneyimleri yoluyla aşağıdakileri öğrenmiş olacaktır; Bir program oluşturma ve tipik bir programın öğelerini anlama ile ilgili adımları tanımlama. ii. Programlama tekniklerinin temel kavramlarını anlamak. iii. Üst düzey bir dilin yapılarının ve sözdiziminin (C ++) doğasını ve işlevini anlama. iv. Kontrol yapıları kavramı. v. Döngü teknikleri kavramı. vi. Basit ve dinamik veri yapılarının temel kavramları. vii. Fonksiyonların nasıl inşa edildiğini ve uygulandığını açıklama. viii. Kitaplık işlevleri ve kullanıcı tanımlı işlevler hakkında kısa bir açıklama yapma. ix. C ++ dilinin farklı ifadelerini kullanarak eksiksiz bir program yazma. |
Dersin İçeriği: | Temel problem çözme kavramlarının öğrenildiği bir bilgisayar programlama dersidir. Yapısal programlamanın temelleri, C ++ dili kullanılarak yazılım problemlerinin tasarımı, algoritma geliştirme ve programlama teknikleriyle birlikte açıklanmaktadır. Ders süresince öğrenciler, bir bilgisayar sisteminin bağlı olduğu bilimsel ilkeler doğrultusunda nasıl davrandığını anlatabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Belirli sorunların çözümü için nasıl plan yapılması gerektiği 2) Problemleri kolayca çözülebilen alt problemlere nasıl böleceğini anlama 3) Sorunları çözmek için yukarıdan aşağıya bir analiz ile C ++ dilini kullanarak kodlamanın nasıl gerçekleştirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yapısal Programlamaya Giriş | |
2) | C ++ Programlama Dilinin Temelleri | |
3) | Algoritma Geliştirme | |
4) | C ++ Dilinde Sıralı Denetim Yapıları | |
5) | Karar Kontrol Yapıları | |
6) | Döngü Kontrol Yapıları | |
7) | Modüler Programlama ve Fonksiyonlar | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Diziler | |
10) | İşaretçiler-Bölüm I | |
11) | İşaretçiler-Bölüm II | |
12) | Karakterler ve Dizeler | |
13) | C Biçimlendirilmiş Giriş / Çıkış | |
14) | Dosya İşleme | |
15) | Final Sınav Dönemi |
Ders Notları / Kitaplar: | C++ How to Program, 10/E Deitel & Deitel. |
Diğer Kaynaklar: | Ek kaynak ihtiyacı bulunmamaktadır. - There is no need for additional resources. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 2 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 2 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 2 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 2 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |