Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT020 | ||||
Ders İsmi: | Kontrast Ajanlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ŞERİFE YEKBUN TÜTÜNCÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ş. Yekbun Tütüncü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Öğrencilerin, farmokoloji esaslarını anlayarak ilaçların genel özelliklerini kavramaları ve kontrast maddelerin radyografide kullanımı konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Temel kontrast madde bilgisi başta olmak üzere, görüntülemede kullanılan kontrast maddelerinin içeriklerinin ve kullanım yerlerinin öğrenilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farmakolojiye giriş ve tanımların öğrenilmesi 2) Radyografik incelemelerde kullanılan kontrast maddelerin genel özellikleri 3) Kontrast maddelerin etken maddeye göre çeşitleri 4) Kontrast maddelerin kullanım yerlerine göre çeşitleri 5) Kontrast maddelerin kontrendikasyonları ve diğer reaksiyonlar 6) Kontrendikasyon durumunda verilmesi gereken ilaçlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Farmakolojiye Giriş ve Tanımlar | |
3) | Yeni İlaç Geliştirme Süreçleri | |
4) | İlaç Şekilleri ve Uygulama Yolları | |
5) | Farmakokinetik Tanım ve Giriş | |
6) | Farmakokinetik | |
7) | Farmakodinamik: Tanım ve Giriş | |
8) | Farmakodinamik: İlaçların Etki Mekanizması | |
9) | İlaçların Zararlı Etkileri, Önlem Ve Tedavileri | |
10) | Kontrast Madde Genel Tanım | |
11) | Kontrast maddelerin etken maddeye göre çeşitleri | |
12) | Kontrast maddelerin kullanım yerlerine göre çeşitleri; Manyetik Rezonans Görüntülemede | |
13) | Kontrast Madde Reaksiyonları | |
14) | Kontrast maddelerin kontrendikasyonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İntravasküler Kontrast Maddeler Ve Yan Etkileri, Ayşe ERDEN Turkiye Klinikleri J Med Sci. 1991;11(3):220-4 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |||||||||||||
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |||||||||||||
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
2) | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. | |
3) | Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. | |
4) | İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. | 3 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 3 |
7) | Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. | 3 |
8) | Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. | 3 |
9) | Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. | 3 |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 3 |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
13) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 14 | 10 | 48 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 10 | 24 | |||
Final | 1 | 14 | 14 | 28 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |