Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NMC101 | ||||
Ders İsmi: | Introduction to Aesthetics | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Nezih Erdoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Film ve video yapımında görsel ve işitsel tasarımın temel bileşenlerinin estetik değer ve işlevlerini öğrencilere tanıtmak. Kendi pratiklerinde medya estetiğini nasıl uygulayacaklarını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders medya estetiğine giriş niteliğindedir. Öğrenciye film ve video çalışmalarında ışık ve renk, çerçeve içinde derinlik ve hacim ve ses ile görüntüyü nasıl birleştirilmesi gerektiğinin kural ve ilkeleri tanıtılacaktır. Öğrenciler medya estetiğinin kural ve ilkelerini uyguladıkları video çalışmaları üreteceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler ışık ve rengin kural ve ilkelerini film ve video çalışmalarında uygulayabileceklerdir; 2) Çerçeve içinde yer alan güçleri tanıyıp düzenleyebileceklerdir; 3) Derinlik ve hacimleri tanıyıp düzenleyebileceklerdir; 4) Zaman ve hareket kavramlarını öğrenecekler; 5) Ses ve görüntü bütünleşmesinin temellerini öğreneceklerdir; 6) Medya estetiğiyle uyumlu film ve video üretebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Temel Terim ve Kavramlar | Ders notları |
2) | İlk Estetik Alan: Işık | Ders notları |
3) | Renk; Rengi yapılandırmak: İşlev ve Kompozisyon | Ders notları |
4) | İki Boyutlu Alan: Saha | Ders notları |
5) | İki Boyutlu Alan: Perdedeki Güçler | Ders kaynakları |
6) | İki Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Perde Güçlerinin : Perde Güçlerinin Alışverişi | Ders kaynakları |
7) | Üç Boyutlu Alan: Derinlik ve Hacim | Ders notları |
8) | Üç Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Perde Hacim ve Etkileri Aradönem Ödevinin Teslimi | Ders notları |
9) | Perde Alanını Yapılandırmak: Görselleştirme | Ders notları |
10) | Dört Boyutlu Alan: Zaman | Ders notları |
11) | Dört Boyutlu Alan: Hareket | Ders notları |
12) | Dört Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Zamanlama ve Temel Hareketler | Ders notları |
13) | Beş Boyutlu Alan: Ses | Ders notları |
14) | Beş Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Ses Yapıları ve Ses-Görüntü Bileşimleri | Ders notları |
15) | FİNAL SINAVLARI Dönem projesinin teslimi | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Herbert Zettl, Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | |||||||||||||||
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | |||||||||||||||
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |||||||||||||||
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |||||||||||||||
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||||||||||
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |||||||||||||||
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | |||||||||||||||
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | |||||||||||||||
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. | 3 |
2) | Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. | 3 |
3) | Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. | 3 |
4) | Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. | |
5) | Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. | |
6) | Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. | |
7) | Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. | |
8) | Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. | 1 |
9) | Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. | |
10) | Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. | |
11) | Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. | 3 |
12) | Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. | 2 |
13) | Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek | 2 |
14) | Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. | |
15) | Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 50 |
Projeler | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Proje | 2 | 11 |
Küçük Sınavlar | 7 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |