NMC101 Introduction to Aestheticsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NMC101
Ders İsmi: Introduction to Aesthetics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NEZİH ERDOĞAN
Dersi Veren(ler): Nezih Erdoğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Film ve video yapımında görsel ve işitsel tasarımın temel bileşenlerinin estetik değer ve işlevlerini öğrencilere tanıtmak. Kendi pratiklerinde medya estetiğini nasıl uygulayacaklarını öğretmek.
Dersin İçeriği: Bu ders medya estetiğine giriş niteliğindedir. Öğrenciye film ve video çalışmalarında ışık ve renk, çerçeve içinde derinlik ve hacim ve ses ile görüntüyü nasıl birleştirilmesi gerektiğinin kural ve ilkeleri tanıtılacaktır. Öğrenciler medya estetiğinin kural ve ilkelerini uyguladıkları video çalışmaları üreteceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler ışık ve rengin kural ve ilkelerini film ve video çalışmalarında uygulayabileceklerdir;
2) Çerçeve içinde yer alan güçleri tanıyıp düzenleyebileceklerdir;
3) Derinlik ve hacimleri tanıyıp düzenleyebileceklerdir;
4) Zaman ve hareket kavramlarını öğrenecekler;
5) Ses ve görüntü bütünleşmesinin temellerini öğreneceklerdir;
6) Medya estetiğiyle uyumlu film ve video üretebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Temel Terim ve Kavramlar Ders notları
2) İlk Estetik Alan: Işık Ders notları
3) Renk; Rengi yapılandırmak: İşlev ve Kompozisyon Ders notları
4) İki Boyutlu Alan: Saha Ders notları
5) İki Boyutlu Alan: Perdedeki Güçler Ders kaynakları
6) İki Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Perde Güçlerinin : Perde Güçlerinin Alışverişi Ders kaynakları
7) Üç Boyutlu Alan: Derinlik ve Hacim Ders notları
8) Üç Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Perde Hacim ve Etkileri Aradönem Ödevinin Teslimi Ders notları
9) Perde Alanını Yapılandırmak: Görselleştirme Ders notları
10) Dört Boyutlu Alan: Zaman Ders notları
11) Dört Boyutlu Alan: Hareket Ders notları
12) Dört Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Zamanlama ve Temel Hareketler Ders notları
13) Beş Boyutlu Alan: Ses Ders notları
14) Beş Boyutlu Alanı Yapılandırmak: Ses Yapıları ve Ses-Görüntü Bileşimleri Ders notları
15) FİNAL SINAVLARI Dönem projesinin teslimi Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Herbert Zettl, Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3 3 3 3 3 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2 2 2 2 2 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 3 3 3 3 3 3
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. 3 3 3 3 3 3
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 3 3 3 3 3 3
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 3
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 3
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 3
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 1
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 3
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 2
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 50
Projeler 2 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Proje 2 11
Küçük Sınavlar 7 9
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 133