Dersin Amacı: |
Bu ders:
1) Öğrencileri uluslararası işletme yönetimiyle alakalı konularla ilgili bilgilendirmeyi,
2) Öğrencileri çokuluslu firmalarda örgütsel yapılanma, liderlik, insan kaynakları yönetimi ve şirket kültürüyle tanıştırmayı,
3) Öğrencileri teknoloji, inovasyon, üretim, satın alma ve lojistik yönetimindeki kavram ve uygulamalarla tanıştırmayı;
4) Öğrencilere uluslararası ticarette pazarlama ile ilgili konular hakkında bir anlayış sağlamayı ve
5) Öğrencilerin dersin konuları üzerine bir takımın üyesi olarak araştırma yapmalarını, bir proje hazırlamalarını ve sunmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Yirmi birinci yüzyılın rekabetçi küresel iş hayatı, yöneticilerin etkili uluslararası etkileşimler yürütmek ve uluslararası ticaretteki operasyonları yönetmek için gerekli becerileri geliştirmesini zorunlu kılmaktadır. Bu, çok uluslu bir firmanın yurtdışı operasyonlarının başarısının, uluslararası yöneticinin becerilerine ve kültürel duyarlılığına ve şirketin stratejilerini ev sahibi ülkenin iş uygulamaları çerçevesinde gerçekleştirme becerisine bağlı olduğu anlamına gelir. Bu dersin amacı, öğrencilerin yirmi birinci yüzyılda küresel bir bağlamda insanların ve süreçlerin etkili yönetimi için gerekli becerileri geliştirmelerini sağlamaktır. Dersin odak noktası, hem organizasyonel hem de kişilerarası düzeylerde küresel vizyon ve yönetim becerilerini geliştirmek için gerekli olan gerçek yönetim fonksiyonları ve davranışları üzerinde olacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders konularına giriş |
|
2) |
Yurt dışına açılma: Motivasyonlar, araçlar ve zihniyetler |
|
3) |
Uluslararası işletmecilikte organizasyon yapısı ve yapısal çözümlerin ötesi |
|
4) |
Uluslararası işletmecilikte liderlik |
|
5) |
Çokuluslu şirketlerde insan kaynakları yönetimi-1 |
|
6) |
Çokuluslu şirketlerde insan kaynakları yönetimi-2 |
|
7) |
Çok uluslu şirketlerde kurumsal kültür yönetimi
|
|
8) |
Dünya çapında yenilik yaratma ve öğrenme |
|
9) |
Uluslararası ticarette teknoloji yönetimi |
|
10) |
Uluslararası ticarette üretim, satın alma ve lojistik yönetimi |
|
11) |
Uluslararası ticarette pazarlama yönetimi |
|
12) |
Ders ve final sınavı konularını gözden geçirme |
|
13) |
Projelerin sunumları |
|
14) |
Projelerin sunumları |
|
15) |
Final sınavı haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bartlett, C. A., Ghoshal, S., & Beamish, P. W. (2018). Transnational Management: Text, Cases & Readings in Cross-Border Management (8th ed.). NY: McGraw-Hill Higher Education. |
Diğer Kaynaklar: |
Cavusgil, S. T., Knight, G., & Riesenberger, J. R. (2008). International Business: Strategy, Management, and the New Realities (Pearson International Edition). NJ: Pearson Education. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. |
2 |
2) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. |
3 |
3) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. |
2 |
4) |
Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
2 |
5) |
Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. |
|
6) |
Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar |
2 |
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
2 |
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
2 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|