Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: INR308
Ders İsmi: Sürdürülebilirlik ve Kalkınma
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYSELİN YILDIZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Efe Can Gürcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uluslararası kalkınmanın temel kavramlarının öğrenilmesi, küreselleşme ve kalkınma arasındaki ilişkinin kurulması ve yorumlama becerisi kazanılması, uluslararası kalkınma kurumlarının faaliyetlerinin tanınması
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, uluslararası kalkınmadaki temel kavramlar ve tartışmalar, kalkınma politikaları ve uygulamalarının tarihi ve şu anda kalkınma alanında faaliyet gösteren çok taraflı, iki taraflı ve sivil toplum kuruluşları yelpazesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler belli başlı düşünce okullarını karşılaştırabilecektir.
2) Öğrenciler, farklı teori okullarından yararlanarak güncel olayları ve tarihi vakaları açıklayabilecektir.
3) Öğrenciler, uluslararası kalkınma pratiğindeki önemli tarihsel eğilimleri tanımlayabileceklerdir.
4) Öğrenciler, farklı etik taahhütlerin ve hizmet kavramlarının rekabet eden teorik bakış açılarından ve özel durumlardan nasıl ortaya çıktığını gösterebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Tarihsel Arka Plan
3) Kalkınma Teorileri I
4) Kalkınma Teorileri II
5) Küreselleşme
6) Kalkınma Stratejileri
7) Borç, finans, takas ve kalkınma
8) Ara sınav
9) Yardımlar
10) "Sürdürülebilir" Kalkınma
11) Kalıcı Sorunlar: Sağlık, cinsiyet/toplumsal cinsiyet, insan güvenliği
12) Ekonomik Kalkınma ve Devlet Rejimleri
13) Etik Boyutlar
14) Genel Değerlendirme
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William Easterly (2006). The White Man’s Burden: Why the West’s Efforts to Aid the Rest Have Done So Much Ill and So Little Good. New York: Penguin
Diğer Kaynaklar: • Jeffry A. Frieden (2006). Global capitalism: its fall and rise in the twentieth century. 1st ed. New York: W.W. Norton
• Jeffrey Sachs (2005). Thee end of poverty: economic possibilities for our time. New York: Penguin Press
• Amartya Sen (1999). Development as freedom. New York: Anchor Books
• Jagdish N. Bhagwati (2007). In defense of globalization. Oxford: Oxford University Press
• Paul Collier (2007). The bottom billion: why the poorest countries are failing and what can be done about it. Oxford: Oxford University Press
• Dambisa Moyo (2009). Dead aid: why aid is not working and how there is a better way for Africa. 1st American ed. New York: Farrar, Straus and Giroux

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 3 2 3 2
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 3 3 3 3
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3 3 2 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3 3 2 2
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 2 2 2 3
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 1 1 1 1
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3 2 2 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 2 2 2 2
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 2 2 3
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2 2 2 2
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. 1
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. 3
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. 3
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 2
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular.
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 7 34
Final 15 99
Toplam İş Yükü 175