SBK411 Çağdaş Türk Düşünce Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Kamu YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBK411
Ders İsmi: Çağdaş Türk Düşünce Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BİLGEN SÜTÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler): Bilgen Sütçüoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Türk siyasal hayatını düşünceler ekseninden anlamak
2. Devlet, toplum, birey ilişkilerinin Türkiyede yansımalarına normatif bir yaklaşım geliştirmek.
3. Farklı dönem düşünürlerini karşılaştırmak.
Dersin İçeriği: Türk Düşünce dünyasını şekillendiren akım ve düşünürler incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk siyasal düşüncesini etkileyen ideolojileri sınıflandırabilecektir.
2) Devlet olgusunun Türkiye'deki merkeziliğini anlayacaktır.
3) Devlet-toplum ilişkileri hakkında farklı düşünceleri çözümleyebilecektir.
4) Türk siyasal hayatının dönemleri düşünsel izleriyle karşılaştıracaktır.
5) Tartışmalar ve ödevlerde akademik etik değerlere uygun davranmayı pratik etmiş olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Siyasal İdeolojiler ve Türkiye
3) Geçmişe Bakış Cemil Oktay (2017), 'Osmanlı Siyasal Düşüncesinde Çark-ı Felek (La Fortuna) Anlayışı', Siyasi Kültür Okumaları, İletişim Yay. S. 1-13.
4) Batıcılık "Hum" Zamirinin Serencamı: Kanun-i Esasî'nin İlanına Muhalefet Üzerine Bir İnceleme, Siyasi Kültür Okumaları, İletişim Yay. S. 15-28.
5) Prens Sabahaddin Ali Erkul. "Prens Sabahattin," Emre Kongar (der.), Türk Toplumbilimcileri I, (Istanbul: Remzi, 1982)
6) Yusuf Akçura Üç Tarz-ı Siyaset
7) Ziya Gökalp Türkçülüğün Esasları
8) Kadro ve Şevket Süreyya Aydemir İlhan Tekeli, Selim İlkin (2007) Kadro ve Kadrocuların Öyküsü, Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Sol, İletişim Yay. S. 600-17.
9) Ahmet Emin Yalman “Ahmet Emin Yalman ve Türkiye’de Liberal Düşünce,” AİBU Sosyal Bilimler Dergisi, 20. Yıl Özel Sayısı, 12: (2012), 111-135.
10) Necip Fazıl Kısakürek
11) Doğan Avcıoğlu Gökhan Atılgan, YÖN-DEVRİM Hareketi, Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Sol, İletişim Yay. S. 597-646.
12) İdris Küçükömer Düzenin Yabancılaşması
13) Simulasyon
14) Değerlendirme
15) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Belirli bir ders kitabı kullanılmamaktadır. Haftalık okuma listesi verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Haftalık okuma listesi verilecektir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 3 1 3 3 1
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 1 3 1 2
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 2 2 2
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. 2 2 2
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. 1 3 2 3
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 1 1 3
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 1
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 1 1 3
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. 1
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 3
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. 3
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. 2
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. 3
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. 3
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. 3
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. 1
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 15
Sunum / Seminer 4 15
Proje 6 30
Final 6 23
Toplam İş Yükü 125