Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBK411 | ||||
Ders İsmi: | Çağdaş Türk Düşünce Tarihi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BİLGEN SÜTÇÜOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Bilgen Sütçüoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Türk siyasal hayatını düşünceler ekseninden anlamak 2. Devlet, toplum, birey ilişkilerinin Türkiyede yansımalarına normatif bir yaklaşım geliştirmek. 3. Farklı dönem düşünürlerini karşılaştırmak. |
Dersin İçeriği: | Türk Düşünce dünyasını şekillendiren akım ve düşünürler incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türk siyasal düşüncesini etkileyen ideolojileri sınıflandırabilecektir. 2) Devlet olgusunun Türkiye'deki merkeziliğini anlayacaktır. 3) Devlet-toplum ilişkileri hakkında farklı düşünceleri çözümleyebilecektir. 4) Türk siyasal hayatının dönemleri düşünsel izleriyle karşılaştıracaktır. 5) Tartışmalar ve ödevlerde akademik etik değerlere uygun davranmayı pratik etmiş olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Siyasal İdeolojiler ve Türkiye | |
3) | Geçmişe Bakış | Cemil Oktay (2017), 'Osmanlı Siyasal Düşüncesinde Çark-ı Felek (La Fortuna) Anlayışı', Siyasi Kültür Okumaları, İletişim Yay. S. 1-13. |
4) | Batıcılık | "Hum" Zamirinin Serencamı: Kanun-i Esasî'nin İlanına Muhalefet Üzerine Bir İnceleme, Siyasi Kültür Okumaları, İletişim Yay. S. 15-28. |
5) | Prens Sabahaddin | Ali Erkul. "Prens Sabahattin," Emre Kongar (der.), Türk Toplumbilimcileri I, (Istanbul: Remzi, 1982) |
6) | Yusuf Akçura | Üç Tarz-ı Siyaset |
7) | Ziya Gökalp | Türkçülüğün Esasları |
8) | Kadro ve Şevket Süreyya Aydemir | İlhan Tekeli, Selim İlkin (2007) Kadro ve Kadrocuların Öyküsü, Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Sol, İletişim Yay. S. 600-17. |
9) | Ahmet Emin Yalman | “Ahmet Emin Yalman ve Türkiye’de Liberal Düşünce,” AİBU Sosyal Bilimler Dergisi, 20. Yıl Özel Sayısı, 12: (2012), 111-135. |
10) | Necip Fazıl Kısakürek | |
11) | Doğan Avcıoğlu | Gökhan Atılgan, YÖN-DEVRİM Hareketi, Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Sol, İletişim Yay. S. 597-646. |
12) | İdris Küçükömer | Düzenin Yabancılaşması |
13) | Simulasyon | |
14) | Değerlendirme | |
15) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Belirli bir ders kitabı kullanılmamaktadır. Haftalık okuma listesi verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Haftalık okuma listesi verilecektir. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | ||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 | 3 | 1 | 2 | |||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 1 | 3 | 2 | 3 | |||||||
6) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 | 1 | 3 | ||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | ||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 | ||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | 1 | 3 | ||||||||
10) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 | ||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | 3 |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | 2 |
6) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 3 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 3 |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 3 |
9) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
10) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından Önlisans için en az A2; Lisans için en az B1; Yükseklisans en az B2 ve Doktora için en az C1 Genel Düzeyi’nde kullanabilme. | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyi(Önlisans) yada İleri düzeyi(Lisans ve Önlisans)’nde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Sunum / Seminer | 4 | 15 |
Proje | 6 | 30 |
Final | 6 | 23 |
Toplam İş Yükü | 125 |