Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR207 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. ELİF YILMAZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hasip Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | I. Tasarımda Kavram Geliştirmenin öğrenilmesi II. Tasarım Sürecinin kavranması III. Tasarımda Araştırma, Yaratıcılık ve Özgünlük kavramlarının öğrenilmesi IV. Tasarımda tipografinin doğru kullanılması V. İş Sunumu VI. Sanatçı, Tasarımcı Ayrımı |
Dersin İçeriği: | Tasarım kavramının grafik tasarım parantezinde yer alabilecek tüm branşları için öğrencide temel oluşturmak. Temel tasarım prensipleri ve kavramsallaştırmaları ile program yeterliliği. Grafik tasarımın uygulama alanlarına aktarılmasında tasarlama ve görsel iletişim faktörlerinin tanıtılması, temel bilgilerin verilmesi ve bu alanda uygulamaların yaptırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Grafik tasarımın temel ilkelerini bilir. 2) Reklamcılık ve grafik tasarımın bağlantılı olduğunu ve bunun önemini açıklar. 3) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4) Tasarımda tipografiyi doğru kullanır. 5) Özgün tasarımlar yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hazırlanan afişlerin sunum ve sergilene için hazırlanması. | |
1) | Tasarım Nedir? İletişim, Görsel İletişim Nedir? Semboller ve Görsel İletişim | |
2) | Marka Nedir? Özellikleri Nedir? Amblem ve Logotayp Nedir? Amblem ve Logotayp Çeşitleri. İyi Bir Amblem ve Logotaypın Özellikleri | |
3) | Varolan ve gereksinimi olan bir kurum, kuruluş ya da ürün seçimi, hakkında bilgi toplama. Sektörel inceleme ve araştırma. Seçilen kurum, kuruluş veya ürün için amblem ve logotayp tasarımları, çok seçenek hazırlama. | |
4) | Amblem ve logotayp tasarımları/taslaklar üzerinde analizler. Siyah/Beyaz ve Renkli uygulamalar. En az 2 logo (1 amblem ve 1 logotayp) çalışmasının tamamlanması. Kurumsal kimlik oluşturmada dikkat edilecek hususlar. Kurumsal kimlik kitapçığının önemi. I. PROJE TESLİMİ | |
5) | İletişim araçları içinde gazete ve dergilerin basın ilanları yönünden incelenmesi. İletişim araçlarının avantajları-dezavantajları. Direct Mail’in reklam aracı olarak önemi. Basın ilanı tasarımı yapılacak kuruluş ya da ürün ile ilgili ayrıntılı araştırma, tanıtım stratejisinin belirleme. | |
6) | Basın ilanlarını oluşturan öğelerin işlevlerini kavratma, başlık, metin, görüntü öğesi (fotoğraf, illüstrasyon, karikatür) ve slogan çeşitleri ve bunları belirlemede dikkat edilecek konular. | |
7) | Hazırlanacak dergi ya da gazete ilanlarının stratejisine uygun olarak başlık, metin ve slogan yazma, görüntü öğesi oluşturma. Grafik tasarımda görsel anlatım ve layout. Layout çeşitleri. Başarılı bir layout’ta olması gereken özellikler. Özgün örnekler üzerinde analiz yapma. | |
8) | Drafts press advertisements using the prepared title, text, slogan and image elements. | |
9) | Hazırlanacak en az 1 basın ilanı üzerinde değerlendirme ve sonuçlandırma. II. PROJE TESLİMİ | |
10) | Tasarım ve sosyal sorumluluk kavramları. Sosyal sorumluluk tasarımlarının incelenmesi. | |
11) | Yaşamımızdaki problemlerden yola çıkarak, farklı sosyal sorunların tespit edilmesi ve çözümüne yönelik tasarım fikrilerinin geliştirilmesi | |
12) | Sosyal sorumluluk afişi taslaklarının hazırlanması | |
13) | Afiş görsel ve metinlerinin düzenlenmesi | |
15) | Final Dönem Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | GÖRSEL İLETİŞİM VE GRAFİK TASARIM, TEVFİK FİKRET UÇAR |
Diğer Kaynaklar: | GRAFİK TASARIMDA TASARIM FİKRİ, LİTERATÜR YAYINCILIK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 1 | 1 | |||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 | 1 | |||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | 1 | ||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 | ||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 | 1 | |||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 | 1 | |||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 | ||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | 2 |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | 2 |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | 2 |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | 1 |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | 1 |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | 1 |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | 1 |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | 1 |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | 1 |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | 1 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Proje | 2 | 20 | 2 | 44 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |