Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İleri Kodlama Teknikleri: Unity'de C# ile kodlamanın derinlemesine giriş, kodlar arası iletişimi anlamak. |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
2) |
Parçacık Sistemleri: Parçacık sistemleri oluşturma. |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
3) |
İleri Animasyon ve Sinematik Sanheler: İleri animasyon teknikleri, Unity'nin Timeline ve Cinemachine özelliklerinin kullanımı. |
Ödev: Final projenize karar verin ve taslağı gönderin. |
4) |
Karmaşık UI Sistemleri: Karmaşık UI sistemleri oluşturma, UI animasyonları ve ekran yönetimi. |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
5) |
Performans Optimizasyonu: Oyun performansını optimize etme teknikleri |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
6) |
Mobil Oyun Geliştirme: Mobil platformlara özel kavramlar, dokunmatik girdiler |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
7) |
Multiplayer Temelleri: Çok oyunculu oyunlar oluşturmaya giriş, temel networking kavramları. |
Ödev: Final projesi kontrol. Final projenizi hazırlandığı kadarıyla gönderin. |
8) |
Unity'de VR ve AR Temelleri: Unity'de VR ve AR oyunlar yapmanın temelleri |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
9) |
İleri Seviye AI ve State Machine: Karmaşık AI davranışları oluşturma, state machine kullanımı |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
10) |
Shader Programlama ve Görsel Efektler: Shader'lara giriş ve görsel efektler oluşturma. |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
11) |
Oyun Tasarım Prensipleri: Oyun tasarımı prensiplerinin anlaşılması ve Unity içinde uygulanması |
Ödev: Final projesi kontrol. Final projenizi hazırlandığı kadarıyla gönderin. |
12) |
Proje Planlama: Bir projenin nasıl yapılandırılacağını ve planlanacağının incelenmesi. |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
13) |
Proje Geliştirme: Oyun konseptleri ve öğrenci projeleri üzerine çalışma |
Ders içeriğini gözden geçirin ve hazırlanın. |
14) |
Proje Geliştirme: Oyun konseptleri ve öğrenci projeleri üzerine çalışma |
Final projenizi tamamlayın ve gönderin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yaratıcı yazı yazabilmek, özgün ve ilgi çekici kurmaca senaryolar, mekanlar ve evrenler düşleyebilmek ve üretebilmek. 2 boyutlu ve 3 boyutlu görsel tasarım yapabilmek ve etkileyici işitsel kurgu yapabilmek. Tüm bu sanatsal faaliyetleri, birtakım amaçlar doğrultusunda ve tasarım odaklı planlayabilmek. Oyun tasarım sürecinin kendisini tasarlayabilmek. |
2 |
2) |
Matematiksel veri üzerinden düşünebilmek ve yaratıcı içerik üretebilmek. Parametrik tasarım yapabilmek. Yaratıcı yazın, grafik, illüstratif, mekânsal ve karakter tasarım gibi sanat ve tasarım faaliyetlerini sayısallaştırabilmek. Kantitatif ve nesnel yaklaşım ile kalitatif ve öznel fikir üretebilmek. |
3 |
3) |
Farklı uzmanlık alanlarını ve bu alanlardan doğan içerikleri bir arada düşünerek proje yapabilmek. Farklı fikirlerin ve becerilerin birlikteliğiyle barışık biçimde takım çalışması yapabilmek. Kapsamlı ve bütünsel video oyun konseptleri üretebilmek. Yapılan çalışmaları portfolyo ve sunum formatında hazırlayabilmek, sergileyebilmek, anlatabilmek ve savunabilmek. |
2 |
4) |
Video oyun tarihi ve kuramı üzerine eleştirel düşünce okur-yazarlığı kazanmak. Oyunların felsefi, antropolojik, politik ve toplumsal açılımları üzerine düşünebilmek ve akademik metin üretebilmek. Video oyun bilgi alanının güncel sorunsallarından haberdar olmak. Eleştiri kabul etme profesyonelliğini gösterebilmek. |
1 |
5) |
Video oyun kültürü ve video oyun kültürünün beslendiği diğer kültürel etkinlik alanlarının tarihsel birikimlerinden ve güncel üretimlerinden haberdar olmak. Hem estetik hem teknik üretim ve düşünce biçimlerini kültürel etkinlik olarak ele alabilmek, yorumlayabilmek ve konumlandırabilmek. |
2 |
6) |
Video oyunlarının toplumsal ve ekonomik gerçekliklerinin geçmişiyle ilgili bilgi sahibi, güncel koşullarından haberdar ve gelecekteki potansiyelleriyle ilgili öngörülü olmak. Profesyonel iş ilişkileri kurabilmek, yazışma yapabilmek ve prodüksiyon planlaması kurgulayabilmek. Genele hâkim olurken, belli bir veya birkaç uzmanlık alanında özelleşebilmek. |
2 |
7) |
Üretimin her aşamasında video oyun bilgi alanı içinde ve dışında araştırma yapabilmek, veri süzebilmek ve sentez yapabilmek. Disiplinler arası araştırma yapabilmek. Farklı kaynaklardan doğan içerikleri birbirlerine kararak özgün fikirler üretmek. Öğrenmeyi öğrenmek. |
1 |
8) |
Profesyonel dijital içerik üretim araçlarını ve teknolojilerini anlamak, öğrenmek ve kullanmak. Farklı üretim gereksinimlerine hizmet edecek iş akışları tasarlayabilmek. İş akışına dahil olan teknolojileri, alışılagelmiş ve bilinen kapsamları dışında kullanabilmek ve yeri geldiğinde yeni kapsamlara hizmet edecek teknolojiler araştırmak, keşfetmek ve işlevlendirebilmek. |
|