Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY041 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Görüşme Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. VAHİDE ULUSOY GÖKÇEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Vahide Ulusoy Gökçek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Klinik ortamda bir danışanla görüşme gerçekleştirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bir danışanla yapılacak klinik görüşmenin niteliklerini, içeriğini, kullanılacak yöntemleri, izlenecek yolu ve danışanla ilişki kurmayı içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Sahada kullanılacak temel görüşme becerilerini kazanmak. 2) İlk görüşme formlarını tanımak. 3) Klinik ortamda kullanılacak temel görüşme tekniklerini öğrenmek. 4) İlk görüşmeyi raporlamayı öğrenmek. 5) Klinik görüşmede ve raporlamada etik ilkeleri değerlendirmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğinin Tanıtılması Ve Öğrencilerin İşleyişe Ve Materyallere Adaptasyonu | |
2) | Klinik Görüşme Nedir? | İlk Görüşme kitabının ilk 3 bölümü |
3) | Danışanla İlişki Geliştirmek Ve Şikayetlerin Tarihçesi | İlk Görüşme kitabının 4.-6. bölümleri |
4) | Duygular Ve Sosyal Çevre | İlk Görüşme kitabının 7.-8. bölümleri |
5) | İlk Görüşmede Hassas Konuları Ele Alma | İlk Görüşme kitabının 9.-10. bölümleri |
6) | Zihinsel Durum Değerlendirmesi | İlk Görüşme kitabının 11.-12. Bölümleri |
7) | İlk Görüşmeyi Sonlandırma | İlk Görüşme kitabının 13.-14. Bölümleri BDT yönelimli ilk görüşme formu |
8) | Ara sınav | |
9) | Kaynak Kişilerle Görüşmek ve Direnç | İlk Görüşme kitabının 15.-16. bölümleri |
10) | Özel Ya Da Zorlu Danışan Davranışları | İlk Görüşme kitabının 17. bölümü |
11) | Tanısal Değerlendirme ve Danışanla Bulguları Paylaşma | İlk Görüşme kitabının 18.-19. bölümleri |
12) | Bulguları Raporlama | İlk Görüşme kitabının 20. Bölümü |
13) | Yarı Yapılandırılmış Görüşme | İlk Görüşme kitabındaki EK D |
14) | Canlandırma Ve Görüntülü Örneklerin Değerlendirilmesi | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Morrison, J. (2019). İlk Görüşme (Çev. ed. Sait Uluç, Volkan Gülüm, Ece Ataman). Ankara: Nobel %akademik Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Farklı ilk görüşme formları derste sunulacaktır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 | 3 | ||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | 3 | |||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | |||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 3 | |||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 | |||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 3 | |||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 | |||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | 2 |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | 3 |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | 3 |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | 2 |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | 3 |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | 2 |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | 3 |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | 3 |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Sözlü | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 36 |
Final | 1 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |