Ağız ve Diş Sağlığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADS203 | ||||
Ders İsmi: | Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADRİYE MERVE ALTIKAT | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. NESLİHAN ÖZDEMİR Öğr. Gör. EZGİ ÖZTÜRK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel ve ağız diş sağlığını tanımlamak, sağlığın bileşenlerini açıklamak, sağlığın korunmasında etkili olan faktörleri belirleyecek yöntemleri öğretmek |
Dersin İçeriği: | Toplum ağız diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı; Sağlığı ve ağız diş sağlığını etkileyen bireysel ve sosyal faktörler; Toplum esaslı, ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik planlanan programlar ve yöntemler; Topluma ve bireye yönelik fluor uygulamaları; Akut ve kronik fluor toksikasyonları; Topluma ve bireye yönelik uygulanabilecek diğer koruyucu yöntemler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplum, ağız-diş sağlığı ve koruyucu diş hekimliğini tanımlar. 2) Topluma ağız-diş sağlığı öneminin kazandırılmasında kullanılan yöntemleri tanımlar. 3) Beslenme ve ağız-diş sağlığı arasındaki ilişkinin öneminin kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Toplum ağız diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı | |
2) | Sağlığın tanımı ve sağlığın bileşenleri | |
3) | Sağlığın tanımı ve sağlığın bileşenleri | |
4) | Ağız diş sağlığının korunmasında etkili olan bireysel ve sosyal faktörler | |
5) | Toplum esaslı, ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik planlanan programlar | |
6) | Toplum esaslı, ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik planlanan programlar | |
7) | Toplum esaslı programlarda kullanılabilecek sağlık eğitimi modelleri | |
8) | Toplum esaslı programlarda kullanılabilecek fluor uygulamalarının yeri | |
9) | Toplum esaslı programlarda kullanılabilecek fluor uygulamalarının yeri | |
10) | Beslenme ve sağlık ilişkisi | |
11) | Beslenme ve ağız diş sağlığı ilişkisi | |
12) | Küresel değişimler ve sağlık ilişkisi | |
13) | Çevre kirliliğinin sağlık üzerine etkileri | |
14) | Muayenehanelerde oluşan atıkların yönetimi | |
15) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları / Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri İçin Dört Elli Diş Hekimliği |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 12 |
Sunum / Seminer | 13 | 52 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 3 | 12 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 110 |