ADS203 Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlarİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ağız ve Diş SağlığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ağız ve Diş Sağlığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ADS203
Ders İsmi: Koruyucu Diş Hekimliği ve Güncel Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. KADRİYE MERVE ALTIKAT
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. EZGİ ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Genel ve ağız diş sağlığını tanımlamak, sağlığın bileşenlerini açıklamak, sağlığın korunmasında etkili olan faktörleri belirleyecek yöntemleri öğretmek
Dersin İçeriği: Toplum ağız diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı; Sağlığı ve ağız diş sağlığını etkileyen bireysel ve sosyal faktörler; Toplum esaslı, ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik planlanan programlar ve yöntemler; Topluma ve bireye yönelik fluor uygulamaları; Akut ve kronik fluor toksikasyonları; Topluma ve bireye yönelik uygulanabilecek diğer koruyucu yöntemler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplum, ağız-diş sağlığı ve koruyucu diş hekimliğini tanımlar.
2) Topluma ağız-diş sağlığı öneminin kazandırılmasında kullanılan yöntemleri tanımlar.
3) Beslenme ve ağız-diş sağlığı arasındaki ilişkinin öneminin kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplum ağız diş sağlığı ve koruyucu hekimlik tanımı
2) Sağlığın tanımı ve sağlığın bileşenleri
3) Sağlığın tanımı ve sağlığın bileşenleri
4) Ağız diş sağlığının korunmasında etkili olan bireysel ve sosyal faktörler
5) Toplum esaslı, ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik planlanan programlar
6) Toplum esaslı, ağız diş sağlığını yükseltmeye yönelik planlanan programlar
7) Toplum esaslı programlarda kullanılabilecek sağlık eğitimi modelleri
8) Toplum esaslı programlarda kullanılabilecek fluor uygulamalarının yeri
9) Toplum esaslı programlarda kullanılabilecek fluor uygulamalarının yeri
10) Beslenme ve sağlık ilişkisi
11) Beslenme ve ağız diş sağlığı ilişkisi
12) Küresel değişimler ve sağlık ilişkisi
13) Çevre kirliliğinin sağlık üzerine etkileri
14) Muayenehanelerde oluşan atıkların yönetimi
15) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın ders notları / Lecturer's notes
Diğer Kaynaklar: Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri İçin Dört Elli Diş Hekimliği

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3 3 3
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 3 3 3
8) Etkili iletişim kurar, 1 2 3
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 2
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. 3
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. 3
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. 1
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 3
8) Etkili iletişim kurar, 3
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 1
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. 3
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 12
Sunum / Seminer 13 52
Ödevler 2 4
Ara Sınavlar 3 12
Final 1 4
Toplam İş Yükü 110