İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM307 | ||||
Ders İsmi: | Uygulama Projesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BİLGE YARAREL DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Salih SALBACAK Dr.Öğr. Üyesi Onurcan ALBAYRAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kaba inşaatı bitmiş bir yapının istenilen proje kapsamında; tüm tasarım ve teknik çizim paftalarının geçerli mevzuata uygun olarak hazırlanması dersin amacını oluşturur. Evrensel tasarım ilkeleri, tasarımın konsepti ve ilgili yönetmelikler (deprem yönetmeliği, ısı korunumu yönetmeliği, gürültü kontrol yönetmeliği vb.) konuların dikkate alınması ile oluşturulan tasarım ve konstrüksiyon paftalarının kapsam ve sunumlarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | İç Mimari Tasarım proje konularının bir tanesinden hareketle; tasarlanan projenin mevzuata uygun çizilmesi, teknik donatının ve mekan donanımlarının plan /kesit/sistem detay / nokta detay çözümlerinin çizim ve sunumu dersin içeriğini oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Detay ve Uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje konusunun kapsamı ve içeriği hakkında açıklama. Yürürlükteki mevzuat hakkında bilgi. | |
2) | Uygulamaya yönelik teknik pafta çizim teknikleri Eskiz etüt çalışmaları. | |
3) | Detay araştırma ve çözme süreci Eskiz etüt | |
4) | Onaylanan plan ve kesitlerden hareketle; Seçilen mobilyanın imalata yönelik uygulama paftasının çizimi. | |
5) | Plan ve kesit paftalarının konstrüksiyon paftaları olarak çizilmesi | |
6) | Seçilen bölümlerin detay çizimleri | |
7) | Genel plan ve kesit paftalarından hareketle seçilen mekanın uygulama projesi olarak hazırlanması. | |
8) | Jüri | |
9) | Seçilen bölgenin sistem, nokta detaylarının çizimi. | |
10) | Çalışmanın geliştirilmesi / Raporlanması | |
11) | Çalışmanın geliştirilmesi / Raporlanması | |
12) | Çalışmanın geliştirilmesi / Raporlanması | |
13) | Projenin teslime hazırlanması | |
14) | Projenin teslime hazırlanması | Project Submission |
Ders Notları / Kitaplar: | Toydemir,N., Gürdal,E., Tanaçan,L. 2000, "Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme", Literatür Yayıncılık, İstanbul Yılmaz,B., 2020, "Projeler Yapılar 1: Konutlar", Yem Yayınları, İstanbul Erten,E., 2018, "Mimarlıkta Yapı - Yapım", Birsen Yayınevi, İstanbul Berkin,G., 2021, "İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay", Yem Yayınları,İstanbul Berkin,G., 2021, "Mimarlıkta Malzeme ve Detay", Yem Yayınları,İstanbul Eriç, Murat. 1994, "Yapı Fiziği ve Malzemesi", Literatür Yayınları, İstanbul Sarı, Abdullah., 2000, "Merdivenler", YEM Yayınları, İstanbul Toydemir, Nihat. , Gürdal, Erol.and Tanaçan, Leyla., 2000, "Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme", Literatür Yayıncılık, İstanbul Yücesoy, L.,1984, "Yapılarda Isı ve Buhar Etkisi", İTÜ Mimarlık Fak.Baskı Atölyesi, İstanbul SPACE Cafe / Restaurant Series I, SPACE Shop Series 2, SPACE Resıdence Series 3, SPACE Office – Series 4, SPACE Health /Wellness Series 5, new SHOP design / structure |
Diğer Kaynaklar: | Toydemir,N., Gürdal,E., Tanaçan,L. 2000, "Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme", Literatür Yayıncılık, İstanbul Yılmaz,B., 2020, "Projeler Yapılar 1: Konutlar", Yem Yayınları, İstanbul Erten,E., 2018, "Mimarlıkta Yapı - Yapım", Birsen Yayınevi, İstanbul Berkin,G., 2021, "İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay", Yem Yayınları,İstanbul Berkin,G., 2021, "Mimarlıkta Malzeme ve Detay", Yem Yayınları,İstanbul Eriç, Murat. 1994, "Yapı Fiziği ve Malzemesi", Literatür Yayınları, İstanbul Sarı, Abdullah., 2000, "Merdivenler", YEM Yayınları, İstanbul Toydemir, Nihat. , Gürdal, Erol.and Tanaçan, Leyla., 2000, "Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme", Literatür Yayıncılık, İstanbul Yücesoy, L.,1984, "Yapılarda Isı ve Buhar Etkisi", İTÜ Mimarlık Fak.Baskı Atölyesi, İstanbul SPACE Cafe / Restaurant Series I, SPACE Shop Series 2, SPACE Resıdence Series 3, SPACE Office – Series 4, SPACE Health /Wellness Series 5, new SHOP design / structure |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | ||||||||||||||
2) İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | ||||||||||||||
3) İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | ||||||||||||||
4) İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | ||||||||||||||
5) Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | ||||||||||||||
6) İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | ||||||||||||||
7) Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | ||||||||||||||
8) İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | ||||||||||||||
9) Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | ||||||||||||||
10) Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | ||||||||||||||
11) Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | ||||||||||||||
12) Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. | 1 |
2) | İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. | 3 |
3) | İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. | 3 |
4) | İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. | 3 |
5) | Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. | 1 |
6) | İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. | 2 |
7) | Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. | 2 |
8) | İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. | 3 |
9) | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. | 2 |
10) | Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. | 3 |
11) | Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. | 3 |
12) | Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. | 2 |
13) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 64 |