Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHK201 | ||||
Ders İsmi: | Normal Emniyet Kuralları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ÖZLEM TEZEKEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Normal operasyon esnasında yolcu ve yükler açısından izlenecek kurallar ve özel durumlu yolcular hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Yer ve uçuş harekat zamanlarının normal operasyonları sırasında yük ve yolcu taşıma kuralları, SHGM mevzuatları, yükleme, loadsheet terimlerini ve gereklilikleri, özel durumlu yolcular ve sunulan hizmetler, uçak içi yolcu brifingleri ve seyrüsefer bilgilerinin anlamları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kabin Yer Operasyon Uygulamalarını öğrenir. 2) Kabin Uçuş operasyonu uygulamalarını öğrenir. 3) Kabin Ekibi Checklist kullanımının önemini ve check list içeriğini öğrenir. 4) Uçuş hazırlığı talimatları, anonslar, ikaz ışıkları, kabin memuru istasyonlarını öğrenir. 5) İniş-kalkış hazırlıkları ve kabinin izlenmesi konularını açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Göreve başlama, Kabin Ekibi Brifingi, uçuş öncesi kabin kontrolleri, kontrol edilmesi gereken dokümanlar, Uçuş Operasyonu Öncesi Acil Durum Ekipmanları Ve Teknik Malzeme Kontrolleri, | |
2) | Kabin Ekibi Koltukları, Tuvalet Smoke Detector Kontrolü, Acil Durum Işıkları, Bebek Pusetleri, Bebek Can Yeleği ve bebek kemeri, uzatma kemeri, demo kit malzemeleri, Yolcu Emniyet Brifingi, Trolley Fren Pedalları Kontrolü, | |
3) | Bebek- Çocuk yolcular, Refakatsiz Çocuk, Refakat Kabin Memuru, Bebek Pusetlerinin Taşınması, Genç Yolcu | |
4) | Hareket Kabiliyeti Kısıtlı, Sedyeli Yolcu, Acil Çıkış Hizasında Bulunan Koltuklar. | |
5) | Yolcunun taşınmasını reddetmek, El bagajlarının taşıması, Koltuk bagajı, diplomatik bagajlar, organ taşınması | |
6) | Koltuk bagajı, diplomatik bagajlar, organ taşınması, Hizmet köpekleri, Kabinde Canlı Hayvan | |
7) | Boarding Completed Uygulaması , Yolcu Sayımı, Yakıt Alımı | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Yolcunun Havada Sağlık Durumunun Bozulması, Hamile yolcuların taşınması, Uçuş Ekibi/Kabin Ekibi İletişimi; Steril Kokpit, Kabin İkaz Sistemleri ve Haberleşme | |
10) | Yolcu Emniyet Brifingi, Demo, Acil Çıkış Brifingi, Görme Engelli ve İşitme Engelli Yolcu Brifingi | |
11) | UM Yolcu, Bebekli Yolcu , HKK Yolcu Brifingi, Ekip Koltuklarını Kullanan Yolcuya Yapılacak Brifing | |
12) | Kalkış/İniş Öncesi “Kabin Hazır–Cabin Ready” Raporu, Kalkış Öncesi Kanatların Gözlenmesi | |
13) | Taşınabilir Elektronik Cihazların Kullanımı, .Anons ve Anons Sistemleri, Kabin Işıkları, Kabinin İzlenmesi, | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | DERS NOTLARI LECTURE NOTES |
Diğer Kaynaklar: | İnternet Kaynakları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | ||||||||||
3) Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||
4) Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | |||||||||||||||
5) Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. | 1 | 2 | |||||||||||||
7) Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
8) Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
12) Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
14) Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. | 3 |
2) | Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. | 1 |
3) | Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. | 3 |
4) | Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | 1 |
5) | Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. | 1 |
6) | İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. | |
7) | Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. | |
8) | Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
10) | Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
12) | Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. | |
13) | Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. | 2 |
14) | Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. | |
15) | Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | ||||
Proje | 1 | 12 | 12 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |