UNI130 Occupational Health and Social Securityİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI130
Ders İsmi: İş Sağlığı ve Güvenliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ESRA ÇALIŞKAN
Dersi Veren(ler): Neslihan Türkoğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İş güvenliği kavramlarının, tehlike ve risk kavramlarının öğretilmesi, risk etmenlerinin fark edilmesi, tehlike kavramına duyarlılığının geliştirilerek, iş güvenliği kültürünün oluşturulması, iş kazalarının oluşma nedenlerinin incelenerek azaltılması maksadıyla önleyici faaliyetlerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Kavramları, Risk Etmenleri ve Çeşitleri, Ortam Gözetimi, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları Nedenleri, Önleyici Tedbirler ve İş Güvenliği Kültürü

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tehlike ve risk kavramlarını öğrenir,
2) Risk faktörlerini ve çeşitlerini öğrenir,
3) İş kazalarına ve meslek hastalıklarına neden olabilecek durum ve faktörleri bilir,
4) İşyeri iş güvenliği örgütlenmelerini bilir ve iş güvenliği kültürünü benimser.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Yürütülme Şekli Hakkında Bilgi, İş Güvenliğinin Önemi, Tam İyilik Hali, İş Güvenliği Çalışmalarının Amacı, İş Güvenliği ve İş Kazasının Tanımı, Unsurları, Dünya ve Türkiye’de İş Kazaları -
2) Tarihçe, Uluslararası Kuruluşlar, Kaza Nedenleri, Güvenli ve Güvensiz Davranışlar, İş Kazası Örnekleri -
3) Dikkat ve İnsan Etmeni, Mevzuat Hakkında Bilgi -
4) Tehlike ve Risk Kavramları, Risk Faktörleri, Risk Değerlendirmesi -
5) İşyerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Örgütlenmesi, İşyeri Tehlike Derecesinin Belirlenmesi -
6) İşyerlerinde ve Binalarda Alınacak İş Sağlığı ve Güvenliği Tedbirleri -
6) İşyerlerinde ve Binalarda Alınacak İş Sağlığı ve Güvenliği Tedbirleri -
7) İşyerlerinde ve Binalarda Alınacak İş Sağlığı ve Güvenliği Tedbirleri -
8) Ara sınav -
9) Acil Durum Yönetimi, Yangından Korunma -
10) Ergonomi ve 5 S İşyeri düzeni -
11) Meslek Hastalıkları, Hastane Afet Planları -
12) OHSAS 45001, Apartmanlarda Risk Değerlendirmesi ve Asansörlerin BAKIM/ONARIMI -
13) İş Hijyeni,İş Güvenliğinde Koruyucu Teçhizat ve İşaretleme,Uyarı -
14) Güvenlik Kültürü -
15) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin hocasının önerdiği kaynaklar
Diğer Kaynaklar: Resources suggested by the course instructor

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir.
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir.
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır.
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir.
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir.
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir.
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır.
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir.
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel bilgi birikimini oluşturan biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik ve pratik alt yapıya sahiptir.
2) Biyolojik olgu ve olayları moleküler düzeyde açıklayabilir ve bunların diğer temel bilimler ve mühendislik uygulamaları ile ilişkisini kurabilir.
3) Alanın gerektirdiği temel laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Bilimsel prensiplere ve etik kurallara uygun çalışır.
5) Biyolojik verilerin analizleri ve temel değerlendirmelerinde gerekli olan işlemsel ve matematiksel yazılım programlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
6) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgisi, kültürü ve becerisine sahiptir.
7) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri ve benzeri konulardaki ihtiyaçlar doğrultusunda temel problemi belirleyerek ve güncel teknolojiyi kullanarak gerekli çözümleri sunabilir.
8) Sistemler düzeyindeki biyolojik olgu ve olayları evrimsel bakış açısıyla değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9) Bireysel ve grup çalışmalarına dahil olabilme, belirli konularda proje hazırlayabilme ve yürütebilme, yazılı ve sözlü sunum becerisine sahiptir.
10) En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde okuma, yazma ve konuşma alanlarında kullanır.
11) Toplumsal ve küresel sorunları kendi alan bilgisini kullanarak saptayabilme ve disiplinler arası iş birliği içinde çözümün bir parçası olabilme becerisine sahiptir.
12) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sunum / Seminer 12 36
Ödevler 12 36
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 117