Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI127 | ||||
Ders İsmi: | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATMA KÜBRA TOMBULTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Fatma Kübra Tombultürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modern tıp tedavilerinin desteklenmesi, hastalıkların tedavisine yardımcı olunması, insan sağlığının korunması için geleneksel ve tamamlayıcı tıp yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Çağdaş tıp tedavilerini destekleyici olarak uygulanan geleneksel ve tamamlayıcı tıp tedavisi yöntemleri içerisinde bulunan akupunktur, apiterapi, sülük tedavisi, kupa tedavisi gibi yöntemlerin teorik bilgilerini, uygulama şekillerini ve moleküler etkilerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Modern tıp tedavilerine ek olarak integratif yöntemlerle ilgili bilgi sahibi olur. 2) Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp yöntemlerinin insandaki moleküler etkileri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanında edindiği bilgileri modern tıp ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 4) Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp yöntemlerinin kullanım amaçlarını öğrenir ve uygulamaya hazır hale gelir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıbbın Tarihçesi | |
2) | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Esasları | |
3) | Fitoterapi | |
4) | Ekstraks Hazırlama | |
5) | Maggot Debridman Tedavisi | |
6) | Akupunktur | |
7) | Hirudoterapi | |
8) | Homeopati | |
9) | Hipnoz | |
10) | Aromaterapi | |
11) | Apiterapi | |
12) | Helmintoterapi | |
13) | İhtiyoterapi | |
14) | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları ve Etik | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları Güncel makaleler |
Diğer Kaynaklar: | lecture notes Current articles |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Sunum | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Sunum / Seminer | 15 | 30 |
Ödevler | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 117 |