Aşçılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ASC009 | ||||
Ders İsmi: | İleri Ekmekçilik ve Fırıncılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MERYEM MERVE BEYKOZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Merve Burcu Akbulut | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri seviyede ekmek, tatlı ve pasta sanatını öğrenmeleridir. |
Dersin İçeriği: | Temel ekmekçilik bilgisi, fırıncılık terminolojisi, doğru ekipman kullanımı, formül çevirmeleri, malzemelerin fonksiyonları, doğru un kullanımı, farklı maya çeşitleri, Türk ve dünya mutfağından ekmek çeşitleri ve fırıncılık ürünleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İleri seviye pasta hazırlama tekniklerini öğrenme 2) İleri seviye tatlı hazırlama tekniklerini öğrenme 3) Artizan ekmek yapım tekniklerini kavrama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modern Pasta Yapım Teknikleri | |
2) | Kızartma Hamurları | |
3) | Merengler ve Macaron | |
4) | Tartlar ve Pie’lar | |
5) | Mayalı Hamurlar | |
6) | Laminalı (Katmanlı) Hamurların Üretim ve İşleme Teknikleri | |
7) | Dökme Hamurların Üretim ve İşleme Teknikleri | |
8) | Arasınav | |
9) | Çikolatalar ve İşleme Teknikleri | |
10) | Şeker Hamuru ve Dekorlama | |
11) | Fransız Tatlıları | |
12) | Artizan ekmekler | |
13) | Pasta Sıvama ve Dekorlama | |
14) | Sıcak tatlılar |
Ders Notları / Kitaplar: | -ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARAFINDAN HAZIRLANAN DERS NOTLARI |
Diğer Kaynaklar: | “French Patisserie : Master Recipes and Techniques from the Ferrandi School of Culinary Arts” Ecole Ferrandi, 2017. “Modern French Pastry” Cheryl Wakerhauser, 2017. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. | |||||||||||||||
2) Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | |||||||||||||||
3) Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
4) Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | |||||||||||||||
5) Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | |||||||||||||||
6) Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. | |||||||||||||||
7) Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | |||||||||||||||
8) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||
9) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
10) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||
11) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Aşçılık mesleğindeki genel kavramları tanımlar/açıklar. | 3 |
2) | Yiyecek-İçecek işletmelerin etkilendiği iç ve dış çevre ilişkilerini tanımlar/açıklar. | |
3) | Aşçılık alanındaki düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgiye sahiptir. | 3 |
4) | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olur ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanır. | 3 |
5) | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olur. | 3 |
6) | Aşçılık alanındaki bölümlerin her türlü organizasyonlarını düzenler. | 1 |
7) | Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yeme-içme ile ilgili olguları analiz eder ve uygular. | 2 |
8) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
9) | Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. | |
10) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
11) | Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
14) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 10 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final Pratik | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Uygulama | 56 | 1 | 56 | ||||
Sunum / Seminer | 20 | 1 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 4 | 1 | 4 | ||||
Final | 6 | 1 | 6 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |