Bilgisayar Programcılığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI123 | ||||
Ders İsmi: | Girişimcilik ve İnovasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ESRANUR KIZILHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Esranur KIZILHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, girişimcilik kavramları ve süreci hakkında bilgi vermeyi, girişim fırsatlarını fark etmeyi, yeni bir işletmenin fizibilitesini çıkarmayı ve pazarlama, şirketleşme süreçlerini hazırlama yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders girişimcilik tanımı ve çeşitleri, yeni bir fikrin nasıl girişimcilik adımlarından geçmesi gerektiğini ve fikri inovatif hale getirmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimciliğe yönelik temel kuralları ve konuları bilir. 2) Girişimcilik yolculuğunda ilk adımından son adımına kadar tüm süreci iyi bilir. 3) Süreç adımlarını takip ederek fikrin şirketleşme adımlarını iyi kavrar. 4) Girişimciliğin temel bileşenlerini bilir. 5) Marka mimarisini iyi bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimcilik nedir? Önemi | Sunum |
2) | Girişimcilik özellikleri ve türleri | Sunum |
3) | Girişimcilikte iş fikri ve yol haritası | Sunum |
4) | Girişimcilikte iş modeli geliştirme | Sunum |
5) | Girişimcilikte iş modeli geliştirme | Sunum |
6) | Pazar araştırması | Sunum |
7) | Girişimcilikte Finansal Okuryazarlık | Sunum |
8) | ARA SINAV | Sunum |
9) | Fikri ve Sınai Haklar | Sunum |
10) | Girişimcilikte regülasyonlar | Sunum |
11) | Şirketleşme | Sunum |
12) | Sunum hazırlama ve sunuş teknikleri | Sunum |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Öğrenci sunumları | |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. |
Diğer Kaynaklar: | B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. Seyfi TOP, Girişimcilik: Keşif Süreci, Beta Yayınları, 1. Baskı, İstanbul, 2006. Instructor's own notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 1 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 1 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 2 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 4 | 13 | 52 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |