Otomotiv Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI110 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Kalkınma | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. PINAR ÖZUYAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Özuyar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, okudukları alanların ötesinde sürdürülebilir kalkınma kavramının esaslarını genel olarak anlayabilmelerini ve öğrenim yılları boyunca bu kavramları da kendi programları dahilinde düşünmeye devam edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, doğal sistemlerin ekonominin ve toplumun bağlı olduğu doğal kaynakları ve ekosistem hizmetlerini sağlama yeteneğini sürdürürken aynı zamanda insani gelişme hedeflerini karşılamada organize olan Sürdürülebilir kalkınma kavramını ele almaktadır. Sürdürülebilir kalkınma, 'gelecek' faktörünü ekleyerek sürdürülebilirlik kavramından farklıdır. Sürdürülebilir kalkınma birçok alt bölümle birlikte büyük bir konu olmasına rağmen, ders kavramın ilgili terminoloji ve küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri kapsamında anlaşılması için zemin oluşturmayı amaçlamaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilir kalkınmanın esaslarını belirtip açıklayabilir. 2) Sürdürülebilir kalkınma ile ilgili temel kavramları bilir. 3) Seçilmiş küresel başlıklar ile sürdürülebilir kalkınmanın ilişkisini belirtip tanımlayabilir. 4) BM Sürdürülebilir KAlkınma Amaçlarını kapsam ve içeriğini belirtebilir. 5) Yukarıda bahsi geçen amaçların küresel olarak güncel durumunu anlatabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Kavramlar: sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik, GSYH, Gini endeksi, HDI gibi. | Daha sonra verilecektir |
2) | Temel Kavramlar: sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik, GSYH, Gini endeksi, HDI gibi. | Daha sonra verilecektir |
3) | Temel Kavramlar: sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik, GSYH, Gini endeksi, HDI gibi. | Daha sonra verilecektir |
4) | Temel Kavramlar: sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilirlik, GSYH, Gini endeksi, HDI gibi. | Daha sonra verilecektir |
5) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
6) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
7) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
8) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
9) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
10) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
11) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
12) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
13) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
14) | BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları 1-17 | Daha sonra verilecektir |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersde verilecektir/ To be given in class |
Diğer Kaynaklar: | Dersde verilecektir/ To be given in class |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | |||||
2) Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |||||
3) Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | 1 |
2) | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |
3) | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 80 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Proje | 1 | 0 | 48 | 48 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |