Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI108 | ||||
Ders İsmi: | Tüketici Davranışları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. AZİZ ARSLAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr.Üy. Nezahat Yüceışık | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tüketici, tüketim kültürü, tüketici davranışları ve tüketici araştırmalarının temel kavramlarının öğrenilmesi, öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve gerçekleştirilecek projelerle sunulması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tüketici Davranışları dersi bağlamında, tüketim olgusu, tüketim toplumu kavramı, tüketim toplumunda tüketici, tüketici davranışlarının sosyo-psikolojik ve ekonomik dinamikleri, tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma karar süreci, algı-ikna-tutum kavramlarının tüketici davranışlarıyla ilişkisi ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketim kültürü ve tüketici davranışları sürecine dair temel bilgiler edinir. 2) Öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve rapor edilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur. 3) Tüketim kavramı, tüketim kültürü ve tüketici davranışları kavramlarına dair kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur. 4) Tüketici davranışları kavramının değişik disiplinlerde nasıl ele alındığı hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketici Davranışlarına Giriş | |
2) | Tüketici Davranışlarında Temel Yaklaşımlar | |
3) | Tüketici Satın Alma Karar Süreci | |
4) | Tüketici Davranış ve Kararlarını Etkileyen Faktörler | |
5) | Pazarlama ve Pazarlamanın Evreleri | |
6) | Pazarlama ve Tüketici Davranışları | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Tüketim İdeolojisi | |
9) | Tüketim Kültürü | |
10) | Tüketici Davranış Modelleri | |
11) | Algı, Tutum ve İkna | |
12) | Dijital Dünyada Tüketici Trendleri | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları II |
Ders Notları / Kitaplar: | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, 2015. Jean Baudrillard, Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2002. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | |||||||||||||
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | |||||||||||||
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | |||||||||||||
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | |||||||||||||
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | |||||||||||||
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | |||||||||||||
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | |||||||||||||
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | |||||||||||||
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | |||||||||||||
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | |||||||||||||
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. | 1 |
2) | Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. | 2 |
3) | Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. | 2 |
4) | Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. | 2 |
5) | Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. | 1 |
6) | Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. | 2 |
7) | Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. | 2 |
8) | Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. | 2 |
9) | İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
10) | Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. | 1 |
11) | Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. | 2 |
12) | Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. | 2 |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 24 | 3 | 27 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |