UNI108 Tüketici Davranışlarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI108
Ders İsmi: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BÜŞRANUR GÜDEK
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Büşranur Güdek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, tüketici davranışlarının önemini kavramak ve
pazarlama kavramıyla bağlantı kurarak satın alma karar sürecini
incelemek ve satın alma sonrası değerlendirmeleri analiz
etmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, tüketici davranışlarına giriş, pazarlama
kavramı ile tüketici davranışları arasındaki ilişki, tüketici
davranışlarında kültürel etkiler ve satın alma karar süreçleri ele
alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketici davranışlarını ayrıntılı olarak incelemek,
2) Pazarlama kavramını ve tüketici davranışlarını öğrenmek,
3) Motivasyon, algı, tutum ve kişilik gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak,
4) Satın alma kararının alınması ve uygulanma sürecini öğrenmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışları
2) Pazarlamanın Temelleri ve Tüketici Davranışları
3) Pazar Bölümlendirme
4) Algılama
5) Öğrenme ve Hafıza
6) ARA SINAV
7) Motivasyon ve İlgilenim
8) Tutumlar
9) Benlik ve Kişilik
10) Tüketici Davranışında Kültürel Etkiler
11) Tüketici Davranışında Grup Etkileri
12) Satın Alma Karar Süreci
13) Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri
14) Dijital Çağ ve Tüketici Davranışına Etkileri- Genel Tekrar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: •Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri
:Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınları, 2025.
• Metin Argan vd. (2019). Tüketici Davranışları. Eskişehir: T.C.
Anadolu Üniversitesi Yayını.
• Ders Notları
Diğer Kaynaklar: •Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri
:Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınları, 2025.
• Metin Argan vd. (2019). Tüketici Davranışları. Eskişehir: T.C.
Anadolu Üniversitesi Yayını.
• Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir.
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar.
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar.
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir.
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır.
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır.
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır.
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 1 1 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ara Sınavlar 1 20 1 1 22
Final 1 30 1 31
Toplam İş Yükü 125