Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI108
Ders İsmi: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. AZİZ ARSLAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr.Üy. Nezahat Yüceışık
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüketici, tüketim kültürü, tüketici davranışları ve tüketici araştırmalarının temel kavramlarının öğrenilmesi, öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve gerçekleştirilecek projelerle sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Tüketici Davranışları dersi bağlamında, tüketim olgusu, tüketim toplumu kavramı, tüketim toplumunda tüketici, tüketici davranışlarının sosyo-psikolojik ve ekonomik dinamikleri, tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma karar süreci, algı-ikna-tutum kavramlarının tüketici davranışlarıyla ilişkisi ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketim kültürü ve tüketici davranışları sürecine dair temel bilgiler edinir.
2) Öğrenilen bilgilerin tanımlanabilmesi, farklı şekillerde ifade edilmesi ve rapor edilmesi için gerekli bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olur.
3) Tüketim kavramı, tüketim kültürü ve tüketici davranışları kavramlarına dair kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
4) Tüketici davranışları kavramının değişik disiplinlerde nasıl ele alındığı hakkında bilgi sahibi olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici Davranışlarına Giriş
2) Tüketici Davranışlarında Temel Yaklaşımlar
3) Tüketici Satın Alma Karar Süreci
4) Tüketici Davranış ve Kararlarını Etkileyen Faktörler
5) Pazarlama ve Pazarlamanın Evreleri
6) Pazarlama ve Tüketici Davranışları
7) Ara Sınav
8) Tüketim İdeolojisi
9) Tüketim Kültürü
10) Tüketici Davranış Modelleri
11) Algı, Tutum ve İkna
12) Dijital Dünyada Tüketici Trendleri
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, 2015.
Jean Baudrillard, Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları, 2002.
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına ait temel kavram ve terminolojiyi, değerlendirme süreçlerini ve yöntemsel uygulama prensiplerini bilir; edindiği bu ileri düzey bilgiyi çalışma, araştırma ve uygulamalarda kullanır.
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
3) Mesleki tutum ve becerileri ışığında Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
4) Toplum sağlığını ve refahını koruma ve geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık stratejilerinin ve politikalarının üretilmesine katkı sağlar.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
6) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; verilerin toplanması, kayıt altına alınması ve raporlanmasında etik, deontolojik ilkeleri ve yasal çerçeveyi benimser.
7) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür; bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Kişisel gelişim ilkesini, bilgi okuryazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sunum / Seminer 2 12 2 28
Ara Sınavlar 1 24 2 26
Final 1 24 3 27
Toplam İş Yükü 123