Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI107 | ||||
Ders İsmi: | Medya Yayıncılık Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Mihalis Kuyucu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Medya endüstrisinin işleyişi hakkında uygulamalı bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği: | Medya Endüstrisinde yer alan Radyo - Televizyon - Yazılı Basın ve Dijital medyanın işleyişi. Medya endüstrisinde mecralar nasıl faaliyetlerini sürdüyorler, teknolojik - ekonomik ve yayıncılık alanında çalışmalarını nasıl yapıyor. Medya endüstrisine kuş bakışı bir endüstriyel bakış. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medyanın mecraları hakkında radyo - TV - Yazılı Basın genel bilgilere sahip olmak 2) Medya yayıncılığının işleyişini ve sektörün yapısını tanımak 3) Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşümü hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo ve TV 'nin Gelişmesi ve Tarihçesi | |
2) | Radyo ve TV 'da Program Türleri | |
3) | Medyanın -Kitle İletişim Araçlarının İşlevleri | |
4) | Rd ve TV'de Haber | |
5) | Rd ve TV Programlarında Reytingi Etkileyen Faktörler | |
6) | Reyting Kavramı ve CPM Hesaplamaları- RTÜK Araştırmaları | |
7) | Gazetecilik- Geleneksel ve Dijital Gazetecilik | |
8) | Medya ve Müzik | |
9) | İnternet Radyoculuğu | |
10) | İnternet Televizyonculuğu | |
11) | Podcast Kavramı | |
12) | Sosyal Medya Uygulamaları | |
13) | Medyanın Tüketim İşlevi- Medyada Reklamlar | |
14) | Halkla İlişkiler ve Medya Uygulamaları - Vaka İncelemeleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesinin derlediği karma kaynaklar. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesinin derlediği karma kaynaklar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Uygulama | 2 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Ödevler | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 |