UNI107 Medya Yayıncılık Uygulamalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Destekli Tasarım ve AnimasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI107
Ders İsmi: Medya Yayıncılık Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİHALİS KUYUCU
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Mihalis Kuyucu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Medya endüstrisinin işleyişi hakkında uygulamalı bilgiler vermek.
Dersin İçeriği: Medya Endüstrisinde yer alan Radyo - Televizyon - Yazılı Basın ve Dijital medyanın işleyişi. Medya endüstrisinde mecralar nasıl faaliyetlerini sürdüyorler, teknolojik - ekonomik ve yayıncılık alanında çalışmalarını nasıl yapıyor. Medya endüstrisine kuş bakışı bir endüstriyel bakış.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Medyanın mecraları hakkında radyo - TV - Yazılı Basın genel bilgilere sahip olmak
2) Medya yayıncılığının işleyişini ve sektörün yapısını tanımak
3) Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşümü hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyo ve TV 'nin Gelişmesi ve Tarihçesi
2) Radyo ve TV 'da Program Türleri
3) Medyanın -Kitle İletişim Araçlarının İşlevleri
4) Rd ve TV'de Haber
5) Rd ve TV Programlarında Reytingi Etkileyen Faktörler
6) Reyting Kavramı ve CPM Hesaplamaları- RTÜK Araştırmaları
7) Gazetecilik- Geleneksel ve Dijital Gazetecilik
8) Medya ve Müzik
9) İnternet Radyoculuğu
10) İnternet Televizyonculuğu
11) Podcast Kavramı
12) Sosyal Medya Uygulamaları
13) Medyanın Tüketim İşlevi- Medyada Reklamlar
14) Halkla İlişkiler ve Medya Uygulamaları - Vaka İncelemeleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesinin derlediği karma kaynaklar.
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin derlediği karma kaynaklar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Uygulama 2 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ödevler 6 12
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 121