Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI106 | ||||
Ders İsmi: | Global Business Trends | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKHAN TORLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Gökgöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Küreselleşmenin etkilerini anlamak ve küresel iş meseleleri hakkında stratejik düşünme becerisini geliştirmek. Öğrencileri küreselleşmenin temel gerçekleri, küreselleşmenin ekonomik temelleri ve küresel ekonomiyi ve uluslararası iş yönetimin geleceğini şekillendiren temel eğilimler ve kurumlarla donatmak. Makroekonomik kavram ve meseleleri, makroekonomik sonuçların belirlenmesinde hükümet politikalarının rolünü ve ekonomik çevrenin küresel ve uluslararası ticaret üzerindeki etkilerini kavrayabilme. Öğrencilere, bir ülkenin küresel iş olanaklarını ve küresel iş ve ekonomik ortamdaki rekabet gücünü değerlendirmek için bir çerçeve sunmak. Ekonomik ve finansal yapılar, kurumlar ve kurumsal boşluklar, iş uygulamaları, düzenleyici sistemler ve kültürel ve sosyal koşullar dahil olmak üzere diğer ülkelerdeki iş ortamlarını değerlendirmeyi öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Geçmişten günümüze küresel iş trendleri, iş dünyasının geçmişi, tarihçesi, endüstri devrimleri, endüstri 4.0, dijitalleşme ve yeni yüzyılda yeni iş modelleri ve eğilimleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş dünyasının geçmişten bugüne yaşadığı süreçler hakkında bilgi sahibi olmak 2) Endüstri devrimlerinin iş dünyasında oluşturduğu değişimleri öğrenmek 3) Endüstri 4.0 ve dijitalleşmenin küresel iş trendlerine etkisini öğrenmek 4) Politik, ekonomik ve teknolojik göstergeler ışığında global iş trendleri hakkında fikir sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Kapsamı ve Global Ekonomiye Genel Bakış | |
2) | İş Dünyasına Genel Bakış | |
3) | Endüstri Devriminin Tarihçesi | |
4) | Endüstri 4.0 | |
5) | Globalleşme | |
6) | Djital Dönüşüm | |
7) | Markalaşma | |
8) | Teknolojik Trendler | |
9) | Proje Sunumları | |
10) | Proje Sunumları | |
11) | Proje Sunumları | |
12) | Proje Sunumları | |
13) | Yeni İş Modelleri | |
14) | Genel Değerlendirme ve Özet | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi notları Lecturer's notes |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim üyesi notları Lecturer's notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Proje | 1 | 25 | 25 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 120 |