UNI103 Sağlık Pazarlamasıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Kamu YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI103
Ders İsmi: Sağlık Pazarlaması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. FATİH ÖZER
Dersi Veren(ler): Dr. Fatih ÖZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık Pazarlaması dersinin amacı, öğrencilere sağlık sektörüne özgü pazarlama stratejilerini geliştirme becerisi kazandırmaktır. Ders, sağlık hizmetleri ve ürünlerinin pazarlanmasında karşılaşılan zorlukları öğretirken, öğrencilere hedef kitle analizleri yapma, dijital ve geleneksel pazarlama yöntemlerini kullanma, etik ve yasal çerçeveleri anlama yetkinliği sağlar. Bu sayede, sağlık sektöründe etkili pazarlama stratejileri geliştirebilecek uzmanlar yetiştirilmesi hedeflenir.
Dersin İçeriği: Sağlık hizmetleri ve sağlık sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar için pazarlama stratejilerini kapsar. Bu ders, genel pazarlama prensiplerinin sağlık sektörüne nasıl uyarlanabileceğini, sağlık hizmeti sağlayıcılarının ve ürünlerinin nasıl pazarlanacağını ve hedef kitlelerle nasıl etkili bir şekilde iletişim kurulacağını öğretir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama ve hizmet kavramlarını tanımlayabileceklerdir.
2) Sağlık hizmetlerinde pazarlamanın çerçevesi hakkında açıklama yapılabilecektir.
3) Sağlık hizmetleri pazarlamasında fiyatlandırma şekilleri açıklanabilecektir.
4) Sağlık hizmetlerinde tutundurma faaliyetleri açıklanabilecektir.
5) Sağlık hizmetleri pazarlamasında süreç yönetiminin tanımı yapılabilecektir.
6) Sağlık hizmetleri pazarlamasında insan faktörünün önemi açıklanabilecektir.
7) Sağlık hizmetleri pazarlamasında iletişimin önemi ve yöntemleri açıklanabilecektir.
8) Ara Sınav
9) Sağlık hizmetlerinde kalitenin önemi hakkında açıklama yapılabilecektir.
10) Sağlık Hizmetlerinde Uluslararasılaşma ve Markalaşma hakkında tanımlama yapılabilecektir.
11) Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar hakkında tartışma yapabilecektir.
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamın, Pazarlamada Temel Kavramlar, Pazarlama Kavramının Gelişimi, Pazarlama Kavramının Amaç ve Önemi
2) Hizmet ve hizmet sektörünün özellikleri ve ilişkili kavramların açıklanması, Hizmet pazarlaması kavramının tanıtılması, Hizmet işletmeleri olarak sağlık kurumlarında pazarlama yönetim sürecine giriş
3) Sağlık Pazarlamasının Tanımı, Kapsamı, Sağlıkta Pazarlama Karması Tanımı ve Kapsamı
4) Pazar, Pazarlama Çevresi ve Tüketici Davranışları (Pazar Kavramı ve Pazarlama Çevresi, Mikro/ Makro Çevre Faktörleri, Tüketici ve Müşteri Kavramlarını, Sağlık Tüketicisi Satın Alma Davranışına Etki Eden Unsurlar)
5) Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması, Sağlık Sektöründe Veri Toplama Yöntemleri, Analiz, Raporlama ve Yorumlama Teknikleri
6) Sağlık Kurumlarında Tüketici Davranışlarına Göre Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
7) Sağlık Kurumlarında Hedef Pazarın Özelliklerine Uygun Pazarlama Stratejilerinin Seçilmesi
8) Sağlık Kurumları Pazarlamasında Marka Konumlandırma Stratejisi
9) Tutundurma Karması Reklam, Reklam Türleri, Sağlıkta Reklam Kısıtları
10) Resmi Tatil (23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı)
11) Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar - İlişki Pazarlaması ve Müşteri İlişkileri Yönetimİ
12) Tutundurma Karması Kişisel Satış / Saha Pazarlama Yönetimi
13) Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Medya ve Web Tabanlı İletişim Sistemleri
14) Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında İnnovasyon Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Karaca, Şükran. Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, (2023). 2. Baskı, Beta
Şehirli, Mustafa. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Güncel Tartışmalar ve Çevrim Dışı Uygulamalar, (2021). 1. Baskı, Nobel Bilimsel
Boztosun, Derviş; Demirtaş, Özgür. Sağlık İşletmeciliği ve Modern Yönetim Uygulamaları, (2021). 1. Baskı, Nobel
Diğer Kaynaklar: Karaca, Şükran. Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama, (2023). 2. Baskı, Beta
Şehirli, Mustafa. Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Güncel Tartışmalar ve Çevrim Dışı Uygulamalar, (2021). 1. Baskı, Nobel Bilimsel
Boztosun, Derviş; Demirtaş, Özgür. Sağlık İşletmeciliği ve Modern Yönetim Uygulamaları, (2021). 1. Baskı, Nobel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur.
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir.
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar.
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder.
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 2
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. 3
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. 2
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. 2
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 2
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ödevler 3 15
Ara Sınavlar 3 11
Final 4 16
Toplam İş Yükü 117