Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI102 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık İletişimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. YASEMİN TORUN | ||||
Dersi Veren(ler): | banu bican | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin, İletişimin ana prensiplerini anlamaya ve uygulamaya yönelik genel bir bakış açısına sahip olmasını ve sağlık iletişiminin kuramsal temelini açıklayarak, başarılı bireyler arası ve kurumsal iletişimin unsurları hakkında bilgi sahibi olmasını, sağlık alanında haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kullanılmasını amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık İletişimin Tanımı, Disiplinler Arası Bir Alan Olarak Sağlık İletişiminin Özellikleri, Sağlık İletişiminin Faaliyet Alanları, Sağlık İletişimi Alanındaki Başlıca Kuram ve Modeller, Sağlık İletişiminde Kişilerarası İletişim, Sağlık İletişimi Kampanya Süreci, Sağlık İletişimi Kaspamında Sosyal Pazarlama, Halkla İlişkiler, Risk İletişimi ve Medyada Savunuculuk, Sağlık Okuryazarlığı ve Eleştirel Sağlık İletişimi, Medya ve Sağlık, Sağlık İletişimi ve Etik Hasta Hekim (İç ve Dış Müşterinin) İletişim Becerileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık iletişiminin temel unsurlarını ve temel kavramlarını yorumlayabilir. 2) Medyadaki temel kavramları ve medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklayabilir 3) Farklı medya mecralarına bağlı değişen hedef kitle profil farklılığının sağlık iletişimine etkisini yorumlar. 4) Medyada sağlık haberciliğinin sağlık iletişimindeki rolünü tartışır. 5) Farklı medya mecralarındaki sağlık iletişim çalışmalarını değerlendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık İletişimine Giriş: Kavramsal Çerçeve ve Sağlık Hizmetlerinde İletişim Süreci, Çeşitleri, Fonksiyonları ve Boyutları | |
2) | Sağlık Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim (Hasta, Hekim ve Sağlık Profesyonelleri Üçgeninde İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi) | |
3) | Sağlık İletişiminde Kuram ve Modeller -1 (Tıpta Karar Alma Modelleri) | |
4) | Sağlık İletişiminde Kuram ve Modeller -2 (Sağlık Davranışı ve Modelleri) | |
5) | Sağlık Hizmetlerinde İletişim Engelleri (Hizmet Hatası Kavramı, Teorileri ve Hizmet Hatası Telafisinde İletişim) | |
6) | Sağlıkta Kriz Yönetimi ve Kriz İletişimi Süreci | |
7) | Sağlık Okuryazarlığı, Eleştirel Sağlık İletişimi, Medyada Sağlık Haberleri, Medyada Savunuculuk ve Kamu Sağlığı Enformasyonu | |
8) | Sağlık İletişiminde Sosyal Pazarlama | |
9) | Sağlık Kurumlarında Marka ve İmaj Yönetimi | |
10) | Sağlık İletişiminde Reklam Çalışmaları ve Sağlık Kurumlarında Reklam Kısıtlılıkları | |
11) | 1 Mayıs İşçi Bayramı Resmi Tatil | |
12) | Sağlık Kurumlarında Kurumsal İtibar Yönetimi | |
13) | Sağlık Kurumlarında Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Yönetimi | |
14) | Yönetsel İletişim, Liderlik ve Etik |
Ders Notları / Kitaplar: | Okay, A. (2009). Sağlık iletişimi. İstanbul: MediaCat. Çınarlı, İ. (2008). Sağlık iletişimi ve medya. Ankara: Nobel. |
Diğer Kaynaklar: | Fiske, J. (2013). İletişim Çalışmalarına Giriş:Pharmakon. Peltekoğlu, F.B. (2016). İletişimin Gücü: Beta. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | ||||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 119 |