Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI0101 | ||||
Ders İsmi: | Global Dünyaya Ekonomik Bakış | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM GÖKGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ahmet Tevfik Süha Tarman | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, farklı bölgelerde nasıl başarılı olunacağını ve gerçek hikayelerden örnekler vererek öğretmektir. Uluslararası ticaret yapmanın yararları, maliyet riskleri ve çekiciliği, öğretim görevlisinin yaşam örnekleri verilerek aktarılır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste , genel anlamı ile Küreselleşmenin tanımı, Küresel kurumlar, Özelleştirme, farklı siyasi, ekonomik ve yasal sistemler ülkeleri nasıl etkiler konuları, ülke örnekleri: ABD, Çin, Hindistan, Rusya, Venezuela, Malezya, Afrika ülkelerinin Ticaret politikaları, uluslararası kuruluşlar, mülkiyet hakları, yenilikçilik ve girişimcilik kavramları, ekonomik kavramlar, ülkemizdeki kuruluşlar, bir girişimci için, güncel örneklerle anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı ekonomik ve politik sistemleri ve aralarındaki ilişkiyi anlar 2) Ticaret yapmak isteyen bir girişimcinin karşısına çıkacak zorlukları bilir 3) Uluslararası ticaretin ülke ve dünya ekonomisindeki yerini bilir 4) Küresel ticarette önemli ülke aktörlerlerini ve faaliyetlerini anlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel kavramlar: Uluslararası kuruluşlar, Küreselleşme, Ticaret | |
2) | Dış ticaret kuruluşları | |
3) | Küreselleşmeye giriş: Küresel pazarlar, üretimin küreselleşmesi, Birleşmiş Milletler, Uluslararası ticaret odası, GATT, Dünya Bankası, İMF, G20, G7. Bretton Woods anlaşması. | |
4) | Siyasi, ekonomik ve yasal sistemlerde ulusal farklılıklar. Eski Rusya. | |
5) | Mülkiyet hakları ve yolsuzluk. Venezuela ve Çin örnekleri | |
6) | Ekonomik kalkınmadaki ulusal farklılıklar. Hindistan Örneği | |
7) | Hukuk sistemleri, benzerlikleri ve farkları. İngiltere, diğer ülkelerdeki uygulamalar. | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Ekonomik büyüme oranları, kalkınma kavramları | |
10) | Politik ekonomi ve ekonomik ilerleme, yenilikçilik ve girişimcilik. | |
11) | Özelleştirme, yasal sistemler, ekonomik sistemler. Vietnam örneği. | |
12) | Küresel ticaret ve yatırım ortamı. Malezya Örneği | |
13) | Devlet politikaları ve uluslararası ticaret. Kuruluşlar, tarifeler, sübvansiyonlar, yönetim politikaları. | |
14) | Politik sistemler, bireycilik, toplumculuk, etkileri. | |
15) | Final Haftası | |
16) | Final Haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's notes Öğretim üyesi notları |
Diğer Kaynaklar: | IMF Dünya Ekonomik Görünüm Raporları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Proje | 5 | 21 |
Ara Sınavlar | 3 | 16 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 114 |