Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, farklı bölgelerde nasıl başarılı olunacağını ve gerçek hikayelerden örnekler vererek öğretmektir. Uluslararası ticaret yapmanın yararları, maliyet riskleri ve çekiciliği, öğretim görevlisinin yaşam örnekleri verilerek aktarılır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu derste , genel anlamı ile Küreselleşmenin tanımı, Küresel kurumlar, Özelleştirme, farklı siyasi, ekonomik ve yasal sistemler ülkeleri nasıl etkiler konuları, ülke örnekleri: ABD, Çin, Hindistan, Rusya, Venezuela, Malezya, Afrika ülkelerinin Ticaret politikaları, uluslararası kuruluşlar, mülkiyet hakları, yenilikçilik ve girişimcilik kavramları, ekonomik kavramlar, ülkemizdeki kuruluşlar, bir girişimci için, güncel örneklerle anlatılmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel kavramlar: Uluslararası kuruluşlar, Küreselleşme, Ticaret |
|
2) |
Dış ticaret kuruluşları |
|
3) |
Küreselleşmeye giriş: Küresel pazarlar, üretimin küreselleşmesi, Birleşmiş Milletler, Uluslararası ticaret odası, GATT, Dünya Bankası, İMF, G20, G7. Bretton Woods anlaşması. |
|
4) |
Siyasi, ekonomik ve yasal sistemlerde ulusal farklılıklar. Eski Rusya. |
|
5) |
Mülkiyet hakları ve yolsuzluk. Venezuela ve Çin örnekleri |
|
6) |
Ekonomik kalkınmadaki ulusal farklılıklar. Hindistan Örneği |
|
7) |
Hukuk sistemleri, benzerlikleri ve farkları. İngiltere, diğer ülkelerdeki uygulamalar. |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Ekonomik büyüme oranları, kalkınma kavramları |
|
10) |
Politik ekonomi ve ekonomik ilerleme, yenilikçilik ve girişimcilik.
|
|
11) |
Özelleştirme, yasal sistemler, ekonomik sistemler. Vietnam örneği. |
|
12) |
Küresel ticaret ve yatırım ortamı. Malezya Örneği |
|
13) |
Devlet politikaları ve uluslararası ticaret. Kuruluşlar, tarifeler, sübvansiyonlar, yönetim politikaları. |
|
14) |
Politik sistemler, bireycilik, toplumculuk, etkileri. |
|
15) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. |
|
2) |
Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. |
|
3) |
Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. |
|
4) |
İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. |
|
6) |
Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. |
|
7) |
Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
8) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. |
|
9) |
Yönetim becerisine sahiptirler. |
|
10) |
Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. |
|
11) |
Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. |
|
12) |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. |
|
13) |
Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. |
|
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|