Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI094 | ||||
Ders İsmi: | Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. AYLİN KERİME BİBERCİ | ||||
Dersi Veren(ler): | HİLAL ÇAKAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Modern dünyada bilimsel yöntemin önemi bağlamında bilimsel araştırmaların aşamaları ve türleri konusunda gerekli bilgiyi vererek hem bilimsel yazıları dilsel, biçimsel ve içeriksel açıdan anlamlandırmayı kolaylaştırmak hem de çalışılan alanla ilgili problemleri çözme ya da araştırma yapabilmesini ve raporlaştırmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bilimin tanımı, Temel Kavramlar, Nitel ve Nicel Veri Toplama Yöntemleri, Araştırma Süreci, Ölçme ve Ölçekleme, Örnekleme, Veri Analizi, Araştırma Önerisi, Etik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Bilimsel araştırma kapsamındaki kavramları tanımlar. 2) 2. Bilimsel araştırma aşamalarını sıralar 3) 3. Belli konular ya da problemler için uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirler. 4) 4. Araştırmanın bulguları bağlamında yorum ve öneri geliştirir. 5) 5. Yaptığı araştırmayı bilimsel yöntem in basamakları ve genel geçer yazım kurallarıyla raporlaştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim nedir? | - |
2) | Bilimsel Araştırmalar ile ilgili Temel Kavramlar | - |
3) | Araştırma Süreci ve Veri Toplama | - |
4) | Veri Toplama Yöntemleri- Nicel | - |
5) | Veri Toplama Yöntemleri- Nitel | - |
6) | Ölçme ve Ölçekleme | - |
7) | Örnekleme | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | Güvenirlik ve Geçerlilik Kavramları | - |
10) | Nicel Veri Analizi | - |
11) | Nitel Veri Analizi | - |
12) | Araştırma Önerisi, Literatür Taraması | - |
13) | Araştırma raporu hazırlama | - |
14) | Bilimsel Araştırmada Etik İlkeler | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Creswell. J.W. (2016). Araştırma Deseni. Çeviri: Selçuk Beşir Demir. Kurtuluş, K. (2010). Araştırma Yöntemleri. Türkmen Kitapevi. Kıncal, R.Y. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 4 | 31 |
Final | 4 | 31 |
Toplam İş Yükü | 117 |