Dersin Amacı: |
Yönetimin önemini, yöneticinin görevlerini ve konumlarını bilir. Yönetimin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. Yönetim biliminin doğuşu, gelişimi ve kuramlarını bilir. Son zamanlarda yönetim ve organizasyon konusunda ortay çıkan güncel gelişmeleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanır.
|
Dersin İçeriği: |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramlar, Yönetim ve yöneticilik, Liderlik kavramları, Yönetim yaklaşımları, Klasik yönetim yaklaşımları, Bilimsel yönetim yaklaşımı, Yönetim süreci yaklaşımı, Bürokrasi yaklaşımı, Neo-klasik yönetim yaklaşımı, Modern yönetim yaklaşımları, Sistem yaklaşımı, Durumsallık yaklaşımı, Post-modern yönetim düşüncesi, Yönetim fonksiyonları, Örgütler, Çağdaş örgütler, Örgüt yapıları, Örgütsel davranış yönetimi konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Yönetim Kavramları |
- |
2) |
Yönetim Düşüncesinin Tarihi, Yönetim Düşüncesinin Gelişimi |
- |
3) |
Yönetimin Fonksiyonları |
- |
4) |
Yönetimin Fonksiyonları |
- |
5) |
Yönetim Kuramları Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımlar |
- |
6) |
Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımları |
- |
7) |
Modern Yönetim Yaklaşımları ve Temel Varsayımları |
- |
8) |
ARA SINAV |
- |
9) |
Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları |
- |
10) |
Motivasyon ve Liderlik |
- |
11) |
Yönetim Konusunda Son Gelişmeler, Amaçlara Göre Yönetim, Çatışma ve
Yaratıcılığın Önemi |
- |
12) |
Stres Yönetimi ve Kriz Yönetimi |
- |
13) |
Değişim Yönetimi ve Örgüt Geliştirme |
- |
14) |
Genel Tekrar |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: |
Şimşek, M.Ş.,Çelik,A., (2012). Yönetim ve Organizasyon, Meslek Yüksek Okulları İçin. Eğitim Yayınevi.
Ertürk, M., (2018). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayıncılık
Koçel, T, (2011). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık.
Eren,E., (2016). Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar. Beta Yayıncılık.
Seymen, O.A., Erdem, Barış., Bolat, O.İ., Bolat, Tamer.,(2009). Yönetim ve Organizasyon. Detay Yayıncılık.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. |
|
2) |
Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. |
|
3) |
Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. |
|
4) |
Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. |
|
6) |
İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. |
|
7) |
Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. |
|
8) |
Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
10) |
Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
|
12) |
Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. |
|
13) |
Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. |
|
14) |
Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. |
|
15) |
Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. |
|