Dersin Amacı: |
Yönetimin önemini, yöneticinin görevlerini ve konumlarını bilir. Yönetimin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur. Yönetim biliminin doğuşu, gelişimi ve kuramlarını bilir. Son zamanlarda yönetim ve organizasyon konusunda ortay çıkan güncel gelişmeleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanır.
|
Dersin İçeriği: |
Yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavramlar, Yönetim ve yöneticilik, Liderlik kavramları, Yönetim yaklaşımları, Klasik yönetim yaklaşımları, Bilimsel yönetim yaklaşımı, Yönetim süreci yaklaşımı, Bürokrasi yaklaşımı, Neo-klasik yönetim yaklaşımı, Modern yönetim yaklaşımları, Sistem yaklaşımı, Durumsallık yaklaşımı, Post-modern yönetim düşüncesi, Yönetim fonksiyonları, Örgütler, Çağdaş örgütler, Örgüt yapıları, Örgütsel davranış yönetimi konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Yönetim Kavramları |
- |
2) |
Yönetim Düşüncesinin Tarihi, Yönetim Düşüncesinin Gelişimi |
- |
3) |
Yönetimin Fonksiyonları |
- |
4) |
Yönetimin Fonksiyonları |
- |
5) |
Yönetim Kuramları Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımlar |
- |
6) |
Neo-Klasik Yönetim Yaklaşımı ve Temel Varsayımları |
- |
7) |
Modern Yönetim Yaklaşımları ve Temel Varsayımları |
- |
8) |
ARA SINAV |
- |
9) |
Örgütlerde Bölümlendirme Sistemleri ve İş-Mevki Tanımları |
- |
10) |
Motivasyon ve Liderlik |
- |
11) |
Yönetim Konusunda Son Gelişmeler, Amaçlara Göre Yönetim, Çatışma ve
Yaratıcılığın Önemi |
- |
12) |
Stres Yönetimi ve Kriz Yönetimi |
- |
13) |
Değişim Yönetimi ve Örgüt Geliştirme |
- |
14) |
Genel Tekrar |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: |
Şimşek, M.Ş.,Çelik,A., (2012). Yönetim ve Organizasyon, Meslek Yüksek Okulları İçin. Eğitim Yayınevi.
Ertürk, M., (2018). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayıncılık
Koçel, T, (2011). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayıncılık.
Eren,E., (2016). Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar. Beta Yayıncılık.
Seymen, O.A., Erdem, Barış., Bolat, O.İ., Bolat, Tamer.,(2009). Yönetim ve Organizasyon. Detay Yayıncılık.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek değerlendirme ve tasarım sürecini, mimarlık ve sanat alanında üretilmiş kuramsal ve pratik bilgiler doğrultusunda şekillendirme. |
|
2) |
İç mimarlık disiplini içerisindeki alanlarda evrensel bilgiler edinerek bu bilgiler arasında ilişki kurma, kültürel alışkanlıkların, eğitimin ve etiğin tasarım alanındaki öneminin farkında olma. |
|
3) |
İç Mimarlık mesleği ile ilgili tüm girdileri ve koşulları doğru kullanıp uygulayarak profesyonel hayatta doğru mesleki iletişim becerisi ile iç mimarlık temsil yöntemlerine ve mesleki terminolojiye hakim olma. |
|
4) |
İç mimari tasarım bütünü içinde yer alan çeşitli fonksiyonlar üzerine odaklanma ve mekan parçalarını bir bütün olarak ele alma. |
|
5) |
Mekan tasarımı olgusunu farklı disiplinler üzerinden inceleyerek değerlendirme. |
|
6) |
İnsan-mekan-ölçek kavramları arasındaki ilişkiyi, kişilerin ihtiyaçları ile ilişkilendirerek kişiye uygun çağdaş tasarımlar yapabilme. |
|
7) |
Tasarım sürecini doğru ifade edebilmek için gerekli güzel sanatlar bilgisine sahip olarak tüm sunum ve anlatım tekniklerini kullanabilme. |
|
8) |
İç mimari bir projeyi tasarım aşamasında olgunlaştırdıktan sonra, uygulamaya yönelik detayları ortaya koyarak tasarımdan uygulamaya giden süreci doğru yönetebilme. |
|
9) |
Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği bilinci, mesleki standartlar ve iş hukukuna hakim olma. |
|
10) |
Yapı malzemeleri ve onların uygulamalarıyla ilgili yeterli ve güncel bilgilere sahip olarak, doğru malzeme ve uygulama yöntemlerini seçebilme. |
|
11) |
Yapı, tasarım, uygulama ve mühendislik ile ilgili problemleri anlayabilme ve çözüm üretebilme. |
|
12) |
Estetik, teknik ve işlevsel koşulları bir araya getirerek özgün iç mimari tasarımlar yapabilme ve sahip olduğu mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme. |
|
13) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından; en az B1; genel düzeyinde kullanma. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
|