Fizyoterapi (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI086
Ders İsmi: Kültür ve Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞE NALAN YETİŞKİN KUBİLAY
Dersi Veren(ler): Dr. Ayşe Nalan Yetişkin Kubilay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Geniş yelpazeli, çok sesli, çok kültürlü, evrensel niteliklere sahip bir derstir.
2. Öğrencilere; geçmiş ile gelecek arasında bağ kurarak genel kültürlerinin zenginleşmesine ve katkıda bulunmasına yardımcı olması amaçlanmaktadır.
3. Sanatın tarihi içerisinde yer alan dönemler, üsluplar, akımlar toplumsal, ekonomik, kültürel ve sosyal açılar göz önünde tutularak verilmekte
4. Öğrencilerin değerlendirme, karşılaştırma, sorgulayabilmeleri hedeflenmekte; bilinçli bakış açılarına sahip olmaları hedeflenmekte
Dersin İçeriği: Sanatın tarihsel gelişiminin kültürel ve toplumsal bağlamda insanlığı nasıl etkilediği, geçmiş dönemlerden günümüze nasıl bir değişim-gelişim gösterdiği genel hatlarıyla ele alınacaktır. Dönemler, üsluplar, akımlar, sanatçılar kültürel bağlamlarla desteklenerek farklı alanlardan gelmiş olan öğrencilerin bölümleriyle ilgili örnekler üzerinden incelenecektir.
“Bakış”, “değerlendirme” ve “okuma/lar” yapmaya yardımcı olan geniş yelpazeli, çok sesli, çok kültürlü, evrensel niteliklere sahip bir ders olması amaçlanmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel girdilere; bakma/ görme/ anlamlandırma/ çözümleme/ değerlendirme/ karşılaştırma ve sorgulayabilme yeteneği kazandırma,
2) Sanat yapıtında “görünenin ardındaki gerçeği” keşfedebilme, farklı bakış açısıyla değerlendirebilme
3) Sanat alanında insanlığın ve yaratıcı düşüncesinin evrimini tanıma
4) Tarih boyunca sanat ve sanatçının içinde bulunduğu sosyo-kültürel koşulları kavrama,
5) Sanat eserlerinin genel üsluplarını, dönemsel özellikleri öğrenip farklı uygarlıkların ve dönemlerin mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt etme,
6) İnsanlık tarihinde sanatın almış olduğu yol ve geldiği nokta hakkında bilgi edinerek tasarımlarına ve projelerine ek bilgi edinilmesine yol gösterme,
7) Genel kültürlerinin gelişmesini / zenginleşmesini sağlayıp evrensel kültür varlıklarına değer vermenin, sahip çıkmanın, geçmiş ile gelecek arasında bağ kurmanın önemini kavramak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür Mirası nedir, koruma kuramları nedir?
2) Soyut ve somut kültür mirası örnekleri nelerdir?
3) Koruma konusunda çalışan uluslararası kurumlar
4) Dünya Kültür Mirası nedir? örnekler ile anlatım
5) Mimar Sinan kimdir, eserleri nelerdir?
6) Türk evi nedir, genel özellikleri nelerdir, kültür mirasımızdaki yeri ve sürdürülebilirliği?
7) Geleneksel kültür mirasımızda taşıyıcılar
8) Kültür Mirası ve sürdürülebilirlik örnekleri: Göynük vb
9) Geleneksel mimarimizde yapı elemanları
10) Somut olmayan kültür mirası
11) Taşınmaz kültür mirası ve sürdürülebilirlik
12) Taşınabilir kültürel miras ve sürdürülebilirlik
13) Proje sunumu ve teslimi
14) Proje sunumu ve teslimi
15) Final haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E.H. GOMBRICH, SANATIN ÖYKÜSÜ, REMZİ KİTABEVİ

J BERGER, GÖRME BİÇİMLERİ, METİS YAY
Diğer Kaynaklar: ADNAN TURANİ, DÜNYA SANAT TARİHİ, REMZİ KİTABEVİ

HERBERT READ, SANAT VE TOPLUM, HAYALPEREST KİTAP YAY., 2018

VERNON HYDE MINOR, SANAT TARİHİNİN TARİHİ, KOÇ ÜNİV. YAY,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 46
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ara Sınavlar 3 21
Final 5 36
Toplam İş Yükü 117