UNI086 Kültür ve Sanat Tarihiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI086
Ders İsmi: Kültür ve Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞE NALAN YETİŞKİN KUBİLAY
Dersi Veren(ler): Dr. Ayşe Nalan Yetişkin Kubilay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Geniş yelpazeli, çok sesli, çok kültürlü, evrensel niteliklere sahip bir derstir.
2. Öğrencilere; geçmiş ile gelecek arasında bağ kurarak genel kültürlerinin zenginleşmesine ve katkıda bulunmasına yardımcı olması amaçlanmaktadır.
3. Sanatın tarihi içerisinde yer alan dönemler, üsluplar, akımlar toplumsal, ekonomik, kültürel ve sosyal açılar göz önünde tutularak verilmekte
4. Öğrencilerin değerlendirme, karşılaştırma, sorgulayabilmeleri hedeflenmekte; bilinçli bakış açılarına sahip olmaları hedeflenmekte
Dersin İçeriği: Sanatın tarihsel gelişiminin kültürel ve toplumsal bağlamda insanlığı nasıl etkilediği, geçmiş dönemlerden günümüze nasıl bir değişim-gelişim gösterdiği genel hatlarıyla ele alınacaktır. Dönemler, üsluplar, akımlar, sanatçılar kültürel bağlamlarla desteklenerek farklı alanlardan gelmiş olan öğrencilerin bölümleriyle ilgili örnekler üzerinden incelenecektir.
“Bakış”, “değerlendirme” ve “okuma/lar” yapmaya yardımcı olan geniş yelpazeli, çok sesli, çok kültürlü, evrensel niteliklere sahip bir ders olması amaçlanmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel girdilere; bakma/ görme/ anlamlandırma/ çözümleme/ değerlendirme/ karşılaştırma ve sorgulayabilme yeteneği kazandırma,
2) Sanat yapıtında “görünenin ardındaki gerçeği” keşfedebilme, farklı bakış açısıyla değerlendirebilme
3) Sanat alanında insanlığın ve yaratıcı düşüncesinin evrimini tanıma
4) Tarih boyunca sanat ve sanatçının içinde bulunduğu sosyo-kültürel koşulları kavrama,
5) Sanat eserlerinin genel üsluplarını, dönemsel özellikleri öğrenip farklı uygarlıkların ve dönemlerin mimari ve sanatsal özelliklerini ayırt etme,
6) İnsanlık tarihinde sanatın almış olduğu yol ve geldiği nokta hakkında bilgi edinerek tasarımlarına ve projelerine ek bilgi edinilmesine yol gösterme,
7) Genel kültürlerinin gelişmesini / zenginleşmesini sağlayıp evrensel kültür varlıklarına değer vermenin, sahip çıkmanın, geçmiş ile gelecek arasında bağ kurmanın önemini kavramak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültür Mirası nedir, koruma kuramları nedir?
2) Soyut ve somut kültür mirası örnekleri nelerdir?
3) Koruma konusunda çalışan uluslararası kurumlar
4) Dünya Kültür Mirası nedir? örnekler ile anlatım
5) Mimar Sinan kimdir, eserleri nelerdir?
6) Türk evi nedir, genel özellikleri nelerdir, kültür mirasımızdaki yeri ve sürdürülebilirliği?
7) Geleneksel kültür mirasımızda taşıyıcılar
8) Kültür Mirası ve sürdürülebilirlik örnekleri: Göynük vb
9) Geleneksel mimarimizde yapı elemanları
10) Somut olmayan kültür mirası
11) Taşınmaz kültür mirası ve sürdürülebilirlik
12) Taşınabilir kültürel miras ve sürdürülebilirlik
13) Proje sunumu ve teslimi
14) Proje sunumu ve teslimi
15) Final haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E.H. GOMBRICH, SANATIN ÖYKÜSÜ, REMZİ KİTABEVİ

J BERGER, GÖRME BİÇİMLERİ, METİS YAY
Diğer Kaynaklar: ADNAN TURANİ, DÜNYA SANAT TARİHİ, REMZİ KİTABEVİ

HERBERT READ, SANAT VE TOPLUM, HAYALPEREST KİTAP YAY., 2018

VERNON HYDE MINOR, SANAT TARİHİNİN TARİHİ, KOÇ ÜNİV. YAY,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 46
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ara Sınavlar 3 21
Final 5 36
Toplam İş Yükü 117