UNI085 İstanbul'un Tarihsel Yapılarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI085
Ders İsmi: İstanbul'un Tarihsel Yapıları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. AYŞE NALAN YETİŞKİN KUBİLAY
Dersi Veren(ler): Dr. Ayşe Nalan Yetişkin Kubilay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Üç imparatorluğa başkent olmuş İstanbul kentinin kuruluşundan 21. Yüzyıla kadar geçen süreç içerisinde kentsel açıdan gelişimini, toplumsal yapı ve sosyal yaşamını kronoloji esas olmak üzere temalar ve bağlamlar çerçevesinde incelemek
Dersin İçeriği: Kent genelinde değişik dönemlerde inşa edilmiş tarihsel yapıları teorik ders ve alan çalışması kapsamında yerinde görerek pekiştirmek, yaşadığımız çevreyi / kenti geçmiş kültürleriyle ve eserleriyle tanıyıp farkındalık yaratmak, geçmişimize tarihsel ve kültürel açıdan sahip çıkılmasını sağlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İstanbul'un mekansal ve tarihsel çok katmanlı yapısının farkına varmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstanbul'un Byzantion dönemi: Kuruluş ve söylence dönemi
2) İstanbul'un Byzantion dönemi: Kuruluş ve söylence dönemi
3) Roma İmparatorluğu döneminde Istanbul, Konstantinopolis'in Kuruluşu
4) Bizans İmparatorluğu döneminde Istanbul, Konstantinopolis
5) Gezi: Yeraltındaki İstanbul ve Bizans döneminden günümüze gelmiş anıtlar
6) İstanbul'un Fethi ve Fatih Sultan Mehmed
7) Fetih Sonrası İstanbul ve İmarı
8) 16. Yüzyılda İstanbul ve Mimar Sinan
9) Gezi: 16. Yüzyılda İstanbul ve Mimar Sinan
10) Batılılaşma Döneminde Istanbul
11) Gezi: Batılılaşma Döneminde Istanbul
12) Gezi: Müzelerde Sergilenen Istanbul, İstanbul Gezisi
13) Gezi: Osmanlı Sarayları
14) Gezi: Boğaz'ın Tarihi: Deniz Yoluyla Boğaz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ZEYNEP ÇELİK, 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti Değişen İstanbul, İstanbul 2015

DOĞAN KUBAN., İstanbul- Bir Kent Tarihi, İstanbul 2011

Wiener, Wolfgang; İstanbul’un Tarihsel Topoğrafyası, Yapı Kredi Yayıncılık, İstanbul, 2001.
Diğer Kaynaklar: METİN AND., 16. Yüzyılda İstanbul- Kent-Saray-Günlük Yaşam. İstanbul 2011

SEDAT BORNOVALI, Boğaziçi'nin Tarih Atlası. İstanbul 2018

SEMAVİ EYİCE, Tarih Boyunca İstanbul, İstanbul 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 5
Toplam İş Yükü 125