Psikoloji (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI084 | ||||
Ders İsmi: | İngilizce Dil Becerileri Öğretimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÜLKÜ KÖLEMEN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. ÜLKÜ KÖLEMEN |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencileri ● dil becerileri hakkında teorik bilgi ve pratik beceriler ● çeşitli eğitim seviyeleri için okuma, dinleme, konuşma ve yazma öğretme becerileri ● dil becerilerini öğretmek için öğretim materyallerini seçme, derecelendirme ve geliştirme yetkinlikleri ile donatmak üzere hazırlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Yabancı dil becerileri, yabancı dil alt becerileri, dil becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar, dil becerilerinin öğretim yöntemleri, dil öğretimi ders planı hazırlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Günlük ihtiyaçları karşılamaya yönelik dil becerilerini öğretebilmek, 2) Dil becerilerine ilişkin alt becerileri metodolojik olarak öğretebilme, 3) Dil becerisi uygulama etkinlikleri geliştirmek, 4) Hazırlık, geliştirme ve kişiselleştirme aşamalarını takip ederek beceri öğretme yöntemini kullanabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dilin Doğası Dilin Önemi ve Fonksiyonları | English Language Teaching: Approaches and Methodologies, Chp: 2 |
2) | İngilizcenin Dünyası | The Practice of English Language Teaching, Chp 1 |
3) | İngilizcenin Betimlenmesi | The Practice of English Language Teaching, Chp 2 |
4) | Öğrenci Özellikleri | The Practice of English Language Teaching, Chp 5 |
5) | Öğretmenin Özellikleri | The Practice of English Language Teaching, Chp 6 |
6) | Öğrenme Ortamlarının Betimlenmesi | The Practice of English Language Teaching, Chp 7 |
7) | Ara Sınav | |
8) | Dil Öğretiminde Popüler Metodolojiler | The Practice of English Language Teaching, Chp 4 |
9) | Eğitim Teknolojileri ve Diğer Öğrenme Kaynakları Dil Öğrenimindeki Meseleler | The Practice of English Language Teaching, Chp 11 |
10) | Eğitim Teknolojileri ve Diğer Öğrenme Kaynakları Gramer Öğretimi | The Practice of English Language Teaching, Chp 11 & 13 |
11) | Kelime Öğretimi Sesletim Öğretimi | The Practice of English Language Teaching, Chp 14 & 15 |
12) | Hata ve Geri Dönüt Öğrencileri Gruplandırma | The Practice of English Language Teaching, Chp 8 & 10 |
13) | Dil Becerileri Öğretimi | The Practice of English Language Teaching, Chp 16 |
14) | Okuma Yazma Konuşma Dinleme | The Practice of English Language Teaching, Chp 17-20 |
Ders Notları / Kitaplar: | ● Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching (4th Edition) Pearson, Longman, ISBN: 1405853115, 9781405853118 ● Arora Navita (2012) English Language Teaching: Approaches and Methodologies. McGraw Hill Companies. ISBN (13 digit): 978-0-07-107814-6 ● Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | ● Harmer, J. (2007) The Practice of English Language Teaching (4th Edition) Pearson, Longman, ISBN: 1405853115, 9781405853118 ● Arora Navita (2012) English Language Teaching: Approaches and Methodologies. McGraw Hill Companies. ISBN (13 digit): 978-0-07-107814-6 ● Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | ||||||||||||||
3) İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | ||||||||||||||
4) Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||||||||
5) Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | ||||||||||||||
6) Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | ||||||||||||||
7) Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | ||||||||||||||
11) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | ||||||||||||||
12) Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
14) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojinin başlıca alt alanları ile ilgili teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Psikoloji kavram ve teorilerini, psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanır. | |
3) | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini tanımlar ve açıklar. | |
4) | Psikoloji alanındaki bulgu ve varsayımları bilimsel ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
5) | Psikolojik araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçları yorumlayarak bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. | |
6) | Psikolojik olguları ölçmek için gerekli ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir ve uygular. | |
7) | Psikoloji ve psikolojiyle ilgili diğer bilim dallarındaki yenilik ve gelişmeleri izleme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Bireysel veya grup halinde verimli çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | |
9) | Ulusal ve uluslararası mesleki ortamlarda açık ve etkin iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
10) | Psikoloji alanına yönelik mesleki ilkelere ve etik kurallara uygun davranır. | |
11) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde yaş, cinsiyet, dil, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklı kimlik gruplarına önyargısız ve eşit davranır. | |
12) | Evrensel değerlere, insan ve hayvan haklarına saygılıdır. | |
13) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
14) | Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 |